7 Şubat 2012 Salı

Bilmem Hatırlar mısınız?


Size de olur mu bilmem; hani arkadaşınızla bir filmden bahsedersiniz  ve ertesi gün o filmi televizyonda verirler ya işte öyle bir olay geldi başıma. Geçen gün kardeşimle kore dramalarından, ne kadar acıklı film yaptıklarından falan konuşurken aklıma bir anda küçükken izlediğimiz bir video geldi. Hemen herkes izlemiştir bu videoyu öyle tahmin ediyorum. Hani kız güzellik salonunda çalışıyor, adam fotoğrafçı... Karşılaşırlar ve Allah'ın emri aralarında bir aşk başlar. Sonra kız kör olur, adam kıza gözlerini verir. Hatırladınız mı? :) 


Biz kardeşimle bu klibi çok izlemiştik. Önümüze gelene de izlettirmiştik. Kim bilir kaç kişi hatırlamıyorum bile. Başrolde çekikler var. Tabi biz o zamanlar dünyada bir tek çekik gözlüler Japonlar ve Çinliler sanırdık. Her izlediğimiz kavgalı, dövüşlü filmi de Çin filmi... Farkında olmadan kaç tane Kore filmi izledik acaba merak ediyorum. Bir tek tanıdığımız çekikte Jackie Chan'di. Öyle dediğime bakmayın Bruce Lee efsanesini de bilirdik tabi. Çocukluğumuz Jackie Chan filmlerini izlemekle geçti. Sonra Jet Lee'yi tanıdık. Derken bugüne kadar geldik. Uzak Doğu'ya açıldık ve Korelileri tanıdık. Ben ki eskiden Hollywood yapımlarından başka filmler izlemezken, şimdilerde çok nadir izler oldum Amerikan filmlerini. Çünkü Kore filmleriyle tanışmıştım bir kere. Bu öyle bir illettir ki, uyuşturucu gibidir adeta. Elini verirsen; kolunu kaptırırsın. Zaten oppaları gördüğün an bitmiştir her şey. Artık eski hayatına dönemezsin. Eskiden ilgini çeken sarışın, mavi gözlü Avrupalı, Amerikalı yakışıklıların yerine şimdilerde çekik gözlü opplar ilgini çeker olmuştur. Gitmek istediğin yerler Avrupa'da bir yerlerken eskiden, şimdi listenin en üstünde Kore durur parıltılı harfleriyle. Eskiden öğrenmek istediğin diller güzel Latin alfabesinin güzel harfleriyle yazılan İngilizce, Almanca, İspanyolca, İtalyanca vb. iken, şimdi bir düşün öğrenmek istediğin diller bunlar  mı? Tabi değil. Uzak doğu alfabesinin kargacık burgacık harfleriyle tanıştın bir kere. Şimdilerde, belki eskiden aklında bile olmayan Korece ve Japonca olmuştur ilk öğrenmek istediğin diller. Çünkü Kore'nin büyüsü sarıp, sarmalamıştır seni. İçine işlemiştir sen daha farkında bile olamadan. Neyse buraya nereden geldiğimi bilmiyorum fazla uzatmadan konuma dönmek istiyorum. İşte size bahsettiğim video bu; 


Japon klibi yazmışlar üstüne bir de Grup Anılar'ın Görmez Olsun şarkısına klip yapmışlar. Sevdiğim bir çalışma olmuştur her zaman. Bu klibin Japon klibi değilde Kore klibi olduğunu öğrenince şaşkınlıktan ağzım açık kaldı. Biraz araştırmadan sonra klibin aslında koreli kız grubu 'Kiss'e ait olduğu, orjinal şarkının 'Because I'm a Girl' ve klipte oynayan aktörün bir çok diziden ve filmden tanıdığımız  Shin Hyun-jun ve aktristin de Goo Hye-Jin(bu kızı tanımıyorum) olduğunu ve son olarak Kiss grubunun sadece 2001-2002 yıllarında aktif olduğunu öğrendim. Her ne kadar Kore'de tutulmamış bir grup olsa da bizler onların klipleriyle farkında olmadan Kore'yi tanıma fırsatı bulduk. Orjinal klipte işte burada;


Ve bu klip vesilesiyle bir klip daha izlemişim ben. Onu da hatırladım. Bugünlerde çok sevdiğim, yerini hiç bir oppanın dolduramayacağı biricik ve tek oppam... LEE SEUNG Gİ. Evet oppamla daha o zamanlar tanışmışım meğer. İşte bu kader değilde nedir. Söyleyin bana? :) Ah,ah...
Hayat ne kadar garip. Tesadüflerle dolu. Bundan daha 10 ya da 11 yıl önce nerden bilebilirdim Kore fanı olacağımı, bu video da izleediğim komik saçlı, saf, salak ama bir o kadar da cesur aşığın Lee Seung Gi olacağını... Öyle işte... Çok fazla uzatmadan klibin orjinalini ve bizim Türkçe şarkılarla coverlanmış halini koyuyorum. Bu yazı kontrolümden çıktı. Bu kadar uzatmayı planlamamıştım. Ama öyle oldu. Umarım hoşunuza gider.





15 yorum:

  1. aaaa o görmez olsun videosu :) üzülerekten izlemiştim çok önce.Yıllar sonra bi yerlerde tekrar karşıma çıktı bi bakayım dedim ve o an farkettim ki bu üzüldüğüm fotoğrafçı benim cain and abel'de nefret ettiğim kişiymiş.Piiii ben onun için mi üzülmüşüm diye kızmıştım kendime :D İyki mafya ile evlenmek'i izledim geçenlerde de Shin Hyun Jun nefretimi azaltabildim^^Sırf bir rolünden ötürü oyuncudan nefret etmek komik ama napabilirim :D

    'İşte bu kader değilde nedir.' Kader kader :D :D
    LSG'nin şarkısını orjinalinde izlemiştim ilk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende çok üzülmüştüm yıllar önce videoda Shin Hyun Jun'a. Ve Cain and Abel'de nefretimi kazanmıştı. :) Bir rolden dolayı oyuncudan nefret etmek... Hmmm... napalım bizler böyleyiz. :)
      Ay benimle aynı düşüncede olduğun için çoooook teşekkür ederim canlina. :) Kader,kader,kader...... :)

      Sil
  2. Ana bu klibi bende hatırlıyorum:)))hatta;doğru japon klibi diye izlemiştik.O zamanlar ablamla''Akıllı adamlar klibi ilginç kılmışlar böyle,yoksa kim dinlerdi bu şarkıyı''demiş,yorum yapmıştık.Ben de sonra dan kore merakı başlayınca;klipdeki adamın koreli olduğunu fark etmiş''ana koreli ya bu''demiştim.
    İkinci klibi de hatırladım;Lee Seung Gi yahu o:)))daha çaylak hallerini de gördük böylece:))Kader ağlarını sizin için örmüş kuzum:))kaderden kaçılmıyor:))))

    YanıtlaSil
  3. Öyle di mi? Bizim kaderimiz bu.(^_^) Bir gün kavuşunca bunların hepsini anlatıcam oppamada. :)
    Evet bizde çok şaşırmıştık kardeşimle gerçeği öğrenince. Bi o kadarda sevinmiştik. :) Kim bilir daha ne kadar çok şey izlemiş ya da haklarında ne kadar çok şey duymuşuzdur Uzak doğuluların bilmeden. Olsun napalım sonunda birbirimizi bulduk ya. :)

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle, yıllardır severek izlediğim bu klibi ben de Japon klibi sanıyordum. Koreliymiş meğer. Şaşırdım =) İkinci olarak, yazınızın bir çok yerini adeta kendim yazdım sanarak okudum =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı düşünceleri paylaşmamıza sevindim o zaman. :D

      Sil
  5. arkadaşlar! birinci ve ikinci videolar hangi filmlerden alıntıdır.. 2 filmin de adını yazar mısınız... lütfen yardımcı olun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film değil bunlar kısa film tadında müzik videoları :D
      Birincisi Kiss- Because I'm a Girl
      İikincisi Lee Seung Gi - Words that are Hard to Say :)

      Sil
    2. arkadaşlar bu adamın flimi varmı

      Sil
    3. Var tabii. :) Hemde bir sürü, dizisi de var. :) Aşağıda vereceğim linklerden bakabilirsin. :)
      http://wiki.d-addicts.com/Shin_Hyun_Joon
      http://yeppudaa.com/showthread.php?t=2085-Shin-Hyeon-joon

      Sil
  6. filmlerin adını yazar mısınız arkadaşlar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://wiki.d-addicts.com/Shin_Hyun_Joon
      http://yeppudaa.com/showthread.php?t=2085-Shin-Hyeon-joon
      Bu linklerden araştırıp izleyebilirsin. :D

      Sil
  7. muhteşem yaa bende yıllardır bunu flim zannedip arıyordum ama bulamıyordum çok güzel bi klip flim olmasını çok isterdim paylaşan arkadaşa tşk çok güzel bir paylaşım bu

    YanıtlaSil
  8. görmez olsun klibin filminin adını söyler misiniz

    YanıtlaSil