24 Haziran 2012 Pazar

MİM: İçimden bir ses diyor ki;


En sonunda bir mimi de arayı çok uzatmadan yazabildim bu yüzden kendimi kooocaman alkışlıyorum. Mimi bana pasladığı için sevgili çingum rosa'ya çok teşekkür ediyorum. Mimi yazamaya başlamadan önce yazımın saçma olabileceği uyarısını yapmak istiyorum, benden söylemesi. :)
                                                                  


Konu; içinizdeki sesi dinler misiniz?

1.Bazen iç sesin: Olmak isteyipte olamadığımız, yapmak isteyipte yapamadığımız şeylerli bize fısıldayan,iyi mi kötü mü olduğunu anlayamadığım bir şey olduğunu düşünürüm.
2.Bazen de: Her iki omzumuzdaki melek ve şeytanı simgelediğini düşünürüm. İyi olan bizi kötü yoldan alıkoymaya; kötü olan ise ısrarla o yola itmeye çalışır.

İç sesimi dinleyip ona uysam bin pişman oluyorum, dinlemesem yine pişman oluyorum. Napıcam bilmiyorum. Sinir olduğum bir insana cevap verip kalbini kırsam, o kişi mahzunlaşınca çok üzülüyorum. Sonra düşünüyorum, ''İyi yaptım mı acaba? Ama karşılık z?vermeseydim bu sefer o beni kıracaktı ve ben niye ağzının payını vermedim diye kendimi yiyip bitiricektim. Ve beni kırdığında, ben ona nasıl üzüldüysem o da bana karşı üzgün hissedecek miydi?'' diye. Sorumu yine iç sesim cevaplar ve muhtemelen: ''Hayır, üzülmeyecekti. Benim gibi yaptığından pişman olmayacaktı. Tatmin ettiği egosuyla övünecekti.'' diyor. Sevmediğim, sinirlerimi zıplatan, saçma salak konuşan birisi olduğunda şeytan diyor ki: ''Git, ağzını yüzünü dağıt! 'Bir daha konuşurken iki kere düşünsün. Senin de sinirin geçsin!' ; melek ise: ''Yapma, etme. Elini kana bulama, değmez.'' diyor. :D Ve çoğu zaman meleğimin sözünü dinlemeyi seçiyorum. Çünkü maalesef ki fikir ayrılığına düştüğüm, beni sinir küplerine sokanlar yüz yüze baktığım insanlar oluyor genellikle.

İşte böyle, çoğu zaman iç sesimi dinlemem ben. Aslında dinlemek isterim ama o daha olgunlaşmamış, büyümemiş, nerede susup nerede konuşması gerektiğini bilmeyen küçücük, mini minnacık bir çocuk. Ee, haliylede bir şey yaparken bir çocuğun nasihatlarını dinleyecek değilim. Yine de bazen bir çılgınlık yapıp dinliyorum o yumurcağı. Ama şu bir gerçek ki: İç sesimizi duymak istemediğimizde kulaklarınızı tıkamak gibi bir lüksümüz yoktur maalesef. Susması gerekirken çenesi düşer; susmaması gerekirken ''Aslan geliyor kaplan geliyor tıp. Eller bağlı şıp.'' moduna geçer. Kısaca belalımızdır bu ses bizim. 


Saçma oldu biraz değil mi? Baştan söylemiştim ama. :) Ne yapayım aklıma başka bir şey gelmedi. Neyse bu mimin düzgün şeklini yazmak isterlerse diye küçük filozof ve safirmavisi blogunun yazarları Buse ve Büşra'ya paslıyorum bu mimi. Kolay gele... :D 

11 yorum:

  1. Bu mimi yazmıştım ama senin deyiminle beni düşünüp pasladığın için çok teşekkür ederim ^^ Mimlerimin %70'i senden :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim çingu. Bir daha ki mimi paslarım o zaman. :D

      Sil
    2. O zaman şimdiden teşekkür edeyim :D :D

      Sil
  2. aa. :D teşekkürler mim için :D güzel konu aslında :D iç sesimle benim baya bir malükatımız varda :D en kısa zamanda yazacağız ^^ teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. :) İç sesinizle nasıl bir malükatınız olduğunu merak ettim yazınızı merakla bekliyorum. :D

      Sil
  3. Rica ederim çingum ne demek:)
    İçimizdeki ses olayını güzel anlatmışsın ve sana hak veriyorum.Özellikle şu melekler konusunda.Bana da öyle geliyor bazen.Ve bende senin gibiyim.Dinlesem olmuyor dinlemesem hiç olmuyor.En iyisi iç sesimizi eğitmek,biraz uslu olsun.Hayatımızı daha kolay hale getirsin:)
    Bende seni kocaman alkışlıyorum.Hakikaten erken yazdın.Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim saçmalamışım gibi gelmişti bana oysa. :D Eğitelim tabii yoksa bizi iki arada bir derede bırakıyor bu sefer ne yapacağımızı şaşırıyoruz. :) Hızlanmaya karar verdim çingu, bekletince soğuyorum yazasım gelmiyor. Bu mimi hemen yazdım ve bitti. Ben rahat o rahat... :D
      Seninde yorumuna sağlık. :))

      Sil
  4. Yine çok güzel bir yazı olmuş.Bu şeytan-melek meselesini beğendim ama mantık-iç ses hangisi melek hangisi şeytan? .........Ve gerçekten karşındaki insan aynısını sana yapsa o üzülmez ben medsela yaptığım küçük bir kötülük olsun gün boyu üzülürüm kendimi yerim ama kimsesin umrunda değildir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim, beğenmene çok sevindim. :D Yalnız sorunu anlayamadım canım kusura bakma. :( Mantık ve iç ses hangisi melek hangisi şeytan mı, diye soruyorsun. :) Eğer sorun buysa aslında melekte şeytanda ikisi birden iç ses bence ama sanırım senin sorunda melek mantık, şeytan iç ses. :)) Aynen bende gün boyu düşünür dururum, üzgün bir şekilde geçer gider bütün günüm. Ve dediğin gibi kimsenin umruna değildir aslında. Olayın sonunda biz vicdan azabıyla kalakalırız.

      Sil
  5. İçindeki çocuk öldüğü zaman daha iyi biri olmayacaksın. Büyüdükçe içinden yükselen ses seni daha biri yapmıyor malesef. Sen kirleniyorsun, hayat kirletiyor. İçindeki çocuk hep masum.

    YanıtlaSil
  6. İçindeki çocuğa sımsıkı sarıl, bırakma. Hayat seni kirletse de o masum ışıktan yararlanabildiğin kadar yararlan diyorsun yani. :D Bunu aklımda tutacağım. :)
    Yorumun için teşekkür ederim osaman. :)

    YanıtlaSil