23 Haziran 2012 Cumartesi

MİM: Kitaplar

Bu mim geçenlerde yazdığım mimin gelişmiş bir üst versiyonudur. :D Maalesef dikkatsizliğim  yüzünden ''Takıntı'' mimini yazarken kitap yazımı silmişim. Nasıl sinir oldum, nasıl sinir oldum anlatamam. En sonunda da içime dert oldu bu. ''Bir şey olmaz, kısmet böyleymiş.'' deyip kendimi rahatlatmaya çalıştım. Ama içimdeki sesi susturamadım. Şu an yazıyorum ya çok rahatladım. Sanırım bu davranışımı da aşağıda yazdığım takıntılara ekleyebiliriz. :D Neyse ikinci kez yazmaya başlıyorum.


Develer tellal iken pireler berber iken, ben dedemin beşiğini tıngır mıngır sallariken yani çok ama çok eskiden rosa çingu beni şu yazısında mimlemişti. Ama ben bir türlü üşengeçliğimi üstümden atıp yazamamıştım. Mimi bu kadar geç yazdığım için kendisinden özür diliyorum. 


1.Ne sıklıkla kitap okursun?
Okul zamanında dersler, raporlar ve sınavlar yüzünden pek kitap okuyamıyorum. Bir kitabı beğenmişsen sıkılmadan bitirene kadar okurum ama beğenmemişsem haftalarca hatta aylarca elimde sürünür kitap. Bazen hiç kitap okumadığım günler bile olur. Aslında günde bir 10 dakikamı ayırıp birkaç sayfa dahi okusam karıma ama olmuyor işte. Neyse eskisi kadar sık okuyamasamda elimden geldiğince kitap okumaya çalışırım.


2.En sevdiğin yazarlar kimlerdir?
Jean-Christophe Grangé, Dan Brown, George Orwell.


3.En beğendiğin kitaplar hangileridir?
 J. K. Rowling - Harry Potter Serisi
Jean-Christophe Grangé - Siyah Kan
George Orwell - Bin Dokuz Yüz Seksen Dört
Dan Brown - Da Vinci Şifresi & Melekler ve Şeytanlar
Kate Morton - Riverton Malikanesi


4.Hangi yazarları daha çok tercih edersin, yerli mi yabancı mı?
Bir Türk genci olarak utanarak söylüyorum bunu ama ben pek yerli yazar okumuyorum. Nedenini bende bilmiyorum, alışkanlık belki de.
5.Bugüne kadar okudukların arasında en beğendiğin kitap serisi hangisi?
Bugüne kadar birçok seri okumuşumdur hatta seriler her zaman daha çekici gelmiştir bana. Ama içlerinden biri var ki 70 yaşıma da gelsem aynı heyecanla ve zevkle okurum o da; Harry Potter.


6.Daha çok hangi tür kitapları okumaktan hoşlanırsın?
Fantastik kitaplar okumayı çok ama çok severim. Anlattıkları fantastik dünya beni her zaman cezbetmiştir ve o dünyaya her zaman imrenmişimdir. Mesela bir fantastik kitap okuduğumda ya da fantastik film izlediğimde sürekli hayaller kurarım, kendime o dünyada yer edinip, oradaki karakterlerle yaşarım. Harry Potter ilk çıktığında bende 11 yaşındaydım, tam Hogwarts'a başlama yaşı, sürekli Hogwarts'tan davet mektubu alıcağımı hayal eder dururdum. Aradan yıllar geçmesine rağmen fantastik edebiyata duyduğum sevgi hiç değişmedi.  O yüzden kitaplarda da filmlerde de en sevdiğim tür fantastik türüdür.
Bunun haricinde polisiye ve felfesik türlerini de severek okuyorum.



7.En son hangi kitabı okudun?
Albert Camus - Yabancı.
Son derece güzel bir kitaptı herekese tavsiye ederim.
Kitap, kahramanın yaşadığı dünyaya ve çevresinde
gelişen olaylara yabancılaşmasını, bundan sonra 
gelişen olayları ve saçma olan dünyada saçma 
kavramını inceliyor. Ek bilgi, kitap Nobel ödüllüdür.
''Ben, Mersault kadar umursamaz bir adam 
görmedim, arkadaş.''
8.Şu anda hangi kitapları okuyorsun?
George Orwell - Hayvan Çiftliği      



9.Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsun.Yeterli mi?
Açıkcası kitap bloglarımı takip etmiyorum. Bir kitabı gördüğümde beğenirsen alıp okuyorum.

10.Kitap okumak sana ne ifade ediyor?
Kitap, insan gibidir bana göre. Onu da tanıdıkça seversin ya da sevmezsin. Bir insanla ilk tanıştığımda hakkında hiçbir şey bilmem. Aynı şekilde de kitaba başlamadan önce konusu hariç hiçbir şey bilmem. Kitap iyi de olsa kötü de olsa, beğensem de beğenmesem de en iyi dosttur bana göre. Şu sözlerlede düşüncemi kanıtlamak isterim:
''Kitap insanın en iyi dostudur. Kitap sana ne kızar ne küser ne de seni üzer. Senden menfaatlenmez hep sana bir şeyler verir. Kitap aşıkları asla yalnızlık duygusunu tatmazlar.''


Son olarak her kitabın insana bir şeyler kattığını düşünürüm. Tabii ki felsefe türünde vs. insanı geliştiren ya da mesaj veren kitaplar kadar olmasa da her kitap bence insanı geliştirir. En azından okuyanın dikkatli bir gözü varsa noktalama işaretlerini, yazım kurallarını öğrenebilir kitaplardan.
Bu mimi ırmak, küçük filozof ve sessizgemi'ye paslıyorum. Kolay gelsin. :)

12 yorum:

  1. çok üzülmüştüm yazının silindiğini öğrendiğimde ben olsam delirirdim herhalde yeniden yazamazdım o sinirle aklıma gelmezdi yazdıklarım. geçmiş olsun:D ve kitap okumak hakkındaki düşüncelerine de aynen katılıyorum. bende iyi bir okuyucu olduğumu düşünüyorum bu yüzden de hiçbir zaman cansıkıntısı duymuyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim pofuduk. :) Bende çok üzüldüm ve sinir olmuştum ama yine de aklıma geldi yazdıklarım. Bire bir aynısı olmasa da yazdım bir şeyler. :) Bazı insanlar kitap okurken çok sıkılıyorlar ama iyi ki bende senin gibi kitap okurken sıkılmıyorum hatta bir başlayınca bırakmak zor oluyor. :D

      Sil
  2. Vay çingu;tekrar yazmışsın!Üzülmüştüm mimin silindiğine ama tekrar yazdığın için de çok sevindim:)O zaman bende güzelce yorumlayayım;
    Fantastik kitapları bende çok severim.Çok fazla fantastik kitap okuduğumu söyleyemem.Ama elime de kaliteli bir kitap geçerse okurum.Harry Potter serisini ne yazık ki okumayan biriyim:(Ne kadar okumaya başlasam bırakmışımdır.Ama bir gün mutlaka okuyacam:)
    Riverton Malikanesi,Siyah Kan kitaplarını da okumak için bir kenara not ettim.Yazı için de ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi yazmayayım dedim ama rahat edemedim, sonunda da yazmaya karar verdim şu an çok rahatım valla. :D Neden okuyamadın sıkıldığından mı yoksa araya başka şeyler mi girdi? Siyah Kan çok kanlı bir kitaptır bünyesi böyle şeyleri kaldıramayan biriysen hiç başlama. :)
      Yorum içinde senin ellerine sağlık çingu. :))

      Sil
    2. Genelde araya bir şeyler girdi.Bir de seri olduğu için sonra birlikte okurum diye diye ertelemek de var tabi.Ama okuyacam bir gün.Zaten kitaplıkta bekliyor beni:)
      Siyah Kan;yok öyle bir durumum.Ama yine de bu uyarın için teşekkür ederim:)
      Bu arada çingu bloğunu her açtığımda Bigbang dinlemek çok hoş oluyor.Çıkmıyorum bir süre buradan:))

      Sil
    3. İyi o zaman, onu okuduktan sonra diğer kitaplarını da okumak isteyebilirsin çünkü Grangé bağımlılık yapıyor. Birde polisiye gerilim yazarı olmasına rağmen kalemi de çok güzel yani ben çok beğeniyorum. O kadar çok okuyanı var ki demek ki onlarda beğeniyorlar. :P
      Bigbang'ı zaten ziyaretçileri çekmek için seçtim ben. Çok akıllıca di mi? hehe :P

      Sil
  3. Yeniden yazmana sevindim :) Ben de cevapladım biraz önce mimi :) Tekrar teşekkürler çingu ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim çingu, hemen senin bloguna ışınlanıyorum. :D

      Sil
  4. Mimlendin çeviri çingum ^^

    http://ifeelgoodman.blogspot.com/2012/06/mimsuper-kahraman.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper kahraman mı? Ben bunu yazmıştım ama senin kahramanına bakmaya geliyorum. :)

      Sil
  5. yazmak istersen bende bir mim'in var :))

    http://safirmavisi.blogspot.com/2012/06/mimblog-diyince.html

    YanıtlaSil