27 Haziran 2012 Çarşamba

Queen In-Hyun's Man

Spoiler yoktur.

Yoksa Siz Hala İzlemediniz mi?

Bu yazımda sizlere şirin mi şirin bir diziyi anlatmaya çalışacağım. Queen In-Hyun's Man yani Kraliçe In-Hyun'un Erkeği... Siz bunu okurken ben çoktan diziyi bitirmiş ve hala etkisinden çıkamamış olacağım. O kadar eğlenceli, şirin bir dizi ki daha ilk bölümden beni büyülemeyi başardı. 



Konusu
1694 yılında hükümdar olan Kral Suk Jong, 5 yıl önce tahtan indirdiği Kraliçe In Hyun'a makamının iade-i itibarını vermeye karar verir. Bu durumun planlarını bozmasına neden olan Başbakan Yardımcısı Min Am ve tahtaki Kraliçe Jang (eskiden cariye olan Leydi Jang, bizdeki Hürrem'in Kore versiyonu), In Hyun'a suikast düzenlemeye karar verirler.

Kim Boong Do, zamanın saygıdeğer ailelerinden birinin hayatta kalan son üyesidir. Başbakan Yardımcısı Min Am, Kim ailesine attığı iftiralar sonucunda bütün aileyi katletmiştir, Boong Do hariç. Boong Do bu olaydan sonra kendini Min Am'ın kötü işlerine engel olmaya ve intikamını almaya adamıştır. Yoon Wol adındaki ginseng ona korucuyu bir tılsım verir. Boong Do bir gün Kraliçe In Hyun'un suikast planını öğrenir ve olaya engel olur. Okların hedefini kendisine çeken Boong Do, Min Am'ın adamlarından biriyle girdiği çatışmada tam kılıç kalbine saplanacakken ortadan kaybolur. Müsteşar Kim ya ölüp, öteki dünyaya gittiğini ya da rüya gördüğünü sanmaya başlamışken gerçeği anlar. Boong Do ne ölmüştür ne de rüya görüyordur SADECE akıl almaz bir şekilde zamanda ileriye sıçrayıp 2012 yılına gelmiştir. 

Geçmişte tarih yazılmaya başlarken, günümüzde ise dizi yapımcıları Leydi Jang dizisini çekmeye karar verirler. Kraliçe In Hyun'u oynaması için oyuncu seçmeleri de başlamıştır. Hallyu starı olma hayalleri kuran eski Miss Korea güzeli Choi Hee Jin seçmelere katılır ve kazanır. Tabii eski sevgilisi Han Dong Min'in yardımıyla... Başta aynı dizide Kral Suk Jong'u Han Dong Min In'in oynayacağını daha sonra da seçmeleri kazanmasında eski sevgilisinin payı olduğunu öğrenen Hee Jin hayal kırıklığına uğrar ama bütün bunlara rağmen elinden geleni yapıp rolü hakettiğini kanıtlamaya karar verir. Seti ilk ziyaretinde zamanda ilk yolculuğunu gerçekleştiren şaşkın Boong Do ile karşılaşır. Başrolü almasının heyecanını birileriyle paylaşmak isteyen Choi Hee Jin, 300 yıllık bir geçmişten gelen Boong Do'ya Kraliçe In Hyun olduğunu söylerek Boong Do'nun kafasına bir yeni soru işareti daha ekler.



Gumiho'dan sonra öpüşmeye bu kadar meraklı olan diğer bir kız da Choi Hee Jin'dir herhalde. Her fırsatta Boong Do'yu öpmeye kalkışması cidden komik sahnelere sebep oldu. Bunları yaparken de sevimli olabilmeyi başardı.


Konu ve kararkter analizleri işte bu kadar. Bayağı uzun oldu ama değil mi? :) 


Queen In Hyun's Man'in zaman yolculuğunu işleyeceğini duyduğum zaman dedim ki: ''Yine mi zaman yolculuğu?'' ve itiraf ediyorum ortada zaman yolculuğu konusu işlenen bu kadar dizi varken hepsinin birbirini tekrar edeceğinden korktuğum için bu diziyi izlemek içimden gelmemişti. Fakat ilk bölümden fikrim değişti. Kendime dedim ki: ''İyi ki önyargıya kapılıp diziyi izlemekten vazgeçmemişim.'' Çünkü bu dizideki olay bir tek zaman yolculuğu değil bunu da sizlere senaristin ağzından açıklamak istiyorum. 
''Bu dizideki gerçek kurgu ne tılsım ne de zaman yolculuğudur, bu dizideki gerçek kurgu kesinlikle Kim Boong Do adındaki mükemmel adamdır.''
Senarist Song Jae Jung

Dizideki en sevdiğim şeylerden biri senaryonun kesinlikle hiçbir şekilde sıkıcılığa düşmemesi,  olayların doğru bir çizgide sürüp gitmesiydi. Bunu başaran senaristi ayakta alkışlıyorum. Olayların zekice işlenmesi ve dizi bitince aklımda hiçbir soru işaretinin kalmaması da senaristin işinin ehli biri olduğunu gösteriyor. Ben bu senaristi tuttum, bundan sonra diğer dizilerini de izlerim.


Bunun yanında diziyi en güzel kılan şeylerden biri de başrol oyuncularının mükemmel uyumu. Kim Bong Do ve Choi Hee Jin ya da Ji Hyun Woo ve Yoo In Na'nın uyumu mu demeliyim? Bu çift birbilerine o kadar çok yakıyorlar ki bence birbirleri için yaratılmışlar. Aralarındaki kimyayı hissetmemek mümkün değil. O kadar tatlılar ki... Dizide birbirlerine aşık iki karakteri canlandıran çift, aralarındaki çekime daha fazla dayanamamışlar ve çok geçmeden gerçekte de birbirlerinden hoşlanmaya başlamışlar. Daha ilk bölümden üye olduğum sitedeki arkadaşlarla bu çiftin çok yakıştığını ve gerçekte de birlikte olmaları gerektiğini düşünüyorduk. Kim bilir belki de bizim dualarımız onları bir araya getirmiştir. :D :D Şaka maka dizi aşkının gerçeğe dönüşmesine çok sevindim. Queen In Hyun's Man dizisi bitti ama onların başrolünü oynadıkları gerçek hayattaki dizileri daha yeni başlıyor. Bu dizinin adı da Yoo In Na's Man...
Yani Ji Hyun Woo artık Queen In Hyun'un Erkeği değil; Yoo In Na'nın Erkeği....
Bir de sizlerle şöyle ilginç bir birleştirmeyi göstermek istiyorum. 
Yoo In Na + Ji Hyun Woo = Queen In Hyun’s Man
Sizce bu tesadüf mü yoksa kader mi?


Biraz da magazincilik oynamak istiyorum.


Dizinin yayınlanacak son bölümü için düzenlenen hayran
buluşmasında Ji Hyun Woo: "Bu itirafı dizimizi seven hayranların önünde yapmak istiyorum. Yoo In Na'dan tüm samimiyetimle hoşlanıyorum." açıklamasını yaptı.
Yoo In Na ise bu açıklamaya cevaben kendi radyo programı olan KBS COOL FM "Yoo In Na’s Volume Up"'da, "Bugün sizlere söylemek istediğim bir şey var. Bunun iş hayatımı etkileyebileceğini bildiğim için son derece dikkatli davranmaya çalıştım. Hemen karar vermeden önce bu hissetiklerimin aşk olup olmadığını düşündüm. Ondan hoşlanıyorum. Kendime güveniyorum. Bana bu güveni o veriyor. Herkesten daha mutlu bir ilişki istiyorum." dedi.
Ne yazık ki yakında ayrılmak zorunda kalacaklar çünkü Ji Hyun Woo 3 Temmuz'da askere gidecekmiş. :(

Başta dizi tanıtımı olmasını planladığım bu yazı sanırım çoktan amacını aştı. Neyse ben hem diziden hem de paparazilikten devam edeceğim. Aşağıdaki fotoğraflar kamera arkası fotolarıdır. Spoilerlık bir şey yok yani.
Çok şirin değiller mi?
Sevdiceğini elleriyle beslermiş... :)
 Queen In-Hyun's Man hem güldüren hem de ağlatan bir diziydi. Bütün duygular ayarındaydı, ne eksik ne de fazla hiçbir şey yoktu. Benim favorim dizilerim arasına girmeyi başardı. Paralel evren konusunu son derece güzel bir şekilde seyirciye yansıtmayı başarabildi. OST albümünde olan bir şarkıda dediği gibi ''Aynı gökyüzü, farklı zamanlar''da birbirlerini bekleyen iki aşığın hikayesi bu.
Bu güzel diziyi izlediyseniz ne mutlu size ama hala izlemediyseniz yazımı okumayı bırakın ve hemen izleyin!




24 yorum:

  1. Eline sağlık. Güzel bir diziye benziyor. Burada oynayan kızı severim zaten :) Bu dizide listeye alındı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer Secret Garden ve Greatest Love'da Yoo In Na'yı beğendiysen bu dizide hayran olursun. :)Dizi de çok güzel fazla bekletmeden izle derim. :))

      Sil
  2. ellerine sağlık :)) diziyi kısa bir süre önce bitirdim ve tek kelimeyle ha-ri-ka! :)) Ji Hyun Woo ve Yoo In Na çifti çok tatlı gerçekte de çıktıklarını duyduğumda havalara uçtum :D kişi tanımtımları için yaptığın resimler çok güzeş çok hoş eline sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Buse. :) Bende çok sevindim çıktıklarına ama Ji Hyun Woo yakında askere gidecekmiş umarım o gelince de kaldıkları yerden devam ederler ilişkilerine. Yorumun için teşekkür ederim. :))

      Sil
  3. Dizi'de yazında harikaydı...Ne şirin fotoğraflar eklemişsin öyle...Bu dizi 2012 yılında Kurgu-Romantizim dalında 1.sıraya oturdu..ve kalkacağını hiç sanmıyorum.Diziyi bitirdikten sonra bu çiftin gerçekten birlikte olduklarını duydum ve çok sevindim ikisini çok yakıştırıyorum....Dizi hem komik hem dram ve bu ikisininde ayarını fazla kaçırmamıştı.Yazının başlığını görünce bile içim hopladı :D Harika bir dizi....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede bu dizi 1.liği kimseye kaptırmaz gibime geliyo. :) Çok çok harika bir diziydi. Ben izledim beğendim şimdi sıra diziyi çevremdekilere izletmeye geldi. Mahrum kalmasınlar bu güzel diziden değil mi? :) Daha çok fotoğraf vardı aslında eklemek istediğim ama spoilera girer diye ekleyemedim. :( Yorumun için teşekkür ederim canım beğenmene sevindim. :)

      Sil
  4. Çok güzel bir yazı olmuş ^^ İzleme listeme aldım bu diziyi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakit kaybetmeden izlemeye başla derim çingu. :D :D

      Sil
    2. Tamam o zaman başlıyorum çingu :D :D

      Sil
  5. Listemde var ama bir türlü fırsat bulamıyorum izlemek için :) Çok güzel bir yazı olmuş resimler de öyle ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim çingu. :D Fırsatını bulduğunda hemen başla pişman olmazsın. ^^

      Sil
  6. Amaaaaa ben bu diziyi niye ilk defa görüyorum? o.O o.O
    Nasıl kaçırırım ben de aldım listeme Code Blue dizisini bitireyim başlıyorum hemen. :)
    Ellerine sağlık güzel yazı olmuş. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görmemen normal çünkü SBS, MBC ya da KBS gibi büyük kanalların dizisi değil ve başrollerde de çok ünlü oyuncular olmayınca büyük bir etki yaratmamıştır burada. :) Ama şu an haberin oldu izlediğin dizini bitirir bitirmez başlarsın inşallah. :)

      Sil
    2. Başlayacağım diğer dizilerden daha bir hoş göründe gözüme. ^_^

      Sil
    3. İzleyince yazarsın inşallah senin düşüncelerini de merak ediyorum. :D

      Sil
  7. Mimlendiniz,yazmak isterseniz: http://asyatutkunu.blogspot.com/2012/06/mim-2010-2011-top-10-kore-dizisi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsterim tabii teşekkürler. :D

      Sil
  8. Ellerine sağlık çingum;yine çok güzel yazmışsın:)
    Malesef kore dizilerinden epeyi bir uzaktayım.Şu yoğun günler bitsin kendimi dizilerine vuracam,az kaldı.Bu dizide izlemek istediklerimden.Çok tatlı görünüyorlar.Dizinin isminden çıkardığın sonuç içinse tebrikler,gözünden kaçmamış:)Biz de bu duruma kader diyelim.Yakışıyorlar da birbirlerine:)
    Tekrar ellerine sağlık çingu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bir an önce biter işlerin ve planladığın gibi izlersin dizileri. :) Bende öyle diyordum ölümüne dizi izlicem diye ama tahmin ettiğim kadar izleyemiyorum çünkü evdekiler çok kızıyorlar onları bizden çok seviyorsun diye. :P
      Gerçekten çok yakışıyorlar hem dizide hem gerçekte, birbirlerine bu kadar çok yakışan az çift gördüm ne de olsa kaderleri. :))
      Seninde yorumuna sağlık çingum. :D

      Sil
  9. Bloglar Listesi üyesi olduğunuz için, Blog Rehber tanıtım sayfanızı hazırladık.
    Lütfen bir göz atarak; a) değişiklik isteklerinizi b) bulunduğu kategorisi yanlış ise c) olması gereken başka kategoriler var ise c) mevcut kategoriler uymuyor ise önerdiğiniz kategori adını bildirmeniz halinde talepleriniz yerine getirilecektir.

    Ayrıca:

    Bloglar Listesinde yer alan isimlerin bazıları, Blog Star Seçmelerinde önerilen blogların isimleri olduğundan ve listeye otomatik alındıklarından dolayı, şu soruyu da sormak gereği duyuyoruz:
    Listeden ve/ya tanıtım sayfalarından kaldırılma talebiniz var ise onu da bildirin lütfen.

    Tanıtım sayfanıza girmek için:
    link: http://blogmuhtar.tk/ veya http://mahallemizinsakinleri.blogspot.com/
    burada KİŞİSEL BLOGLAR bloglar sekmesinie girdiğinizde SİNEMA BLOGLARI sekmesine geçerseniz listede blog adınız bulacaksınız.
    Onaylarınızdan sonra, bu tanıtım sayfaları, ulaşım kolaylığı için, Bloglar listesine bağlanacaktır.

    Bu noktadan sonra kategorileri tekrar değiştirmek zor olacağından özellikle kategorileriniz konusunda bize bilgi vermenizi rica ederiz. Tekrarlıyorum: Eğer mevcut kategorilerden başka bir kategori olması gerekiryorsa bunu da bildirin yeni bir kategori açalım.
    Sayfa içeriğini, arzu ettiğiniz her zaman güncelleyebilir ve değiştirebilirsiniz..

    Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. Bu diziyi izleyip izlememek konusunda baya tereddüt ediyordum. Ama madem sen sevdin eminim bende severim;) İzledikten sonra tekrardan uğrıcam, şimdilik bu doyurucu yazı için ellerine sağlık;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç tereddüt falan etme, direk başla. Sonra niye bu kadar geç başladım diye pişman olursun valla benden söylemesi. :D Yazımı beğenmene çok sevindim o zaman yine beklerim. :D

      Sil
    2. Diziyi bitirip hemencik geldim:) Ve evet bu zamana kadar izlemediğime bin pişman oldum! O zamanlar bu konuyla ilgili bi sürü dizi izlediğim için bıkmıştım ama dediğin gibi tamemen farklı bir diziymiş. Çok şeker bir diziydi yahu bir solukta izledim:) Şimdi iyiki sesine kulak vermişim diyorum. En kısa zamanda da diziyinin yazısını yazıcam inşallah. Önerin için teşekkür ettim çingu;)

      Sil
    3. Vay çok hızlısın gerçekten hemen bitirip geldin. :D :D Ben demiştim demeyi hiç sevmem ama pişman olursun demiştim değil mi :P
      Evet başta klişe bir konu gibi duruyor ama izledikçe aslında öteki dizilerden farklı olduğunu anlıyor insan ve önyargıyla baktığına da geç başladığına da pişman oluyo benim ve senin gibi. :) Top listemde de üst sıralarda yerini aldı. :)
      Senin yazını da merakla bekliyorum çingu. Ne demek efendim. :D

      Sil