5 Ağustos 2012 Pazar

Dream High: Hayallerinde Bir Bedeli Var



Her şeyin bir bedeli olduğu gibi hayallerimizin de bir bedeli var. Ve bu hayaller şöhret olmaksa işte o zaman ödenmesi gereken bedel çok daha fazladır. 

Peki nedir bu bedel? Arkadaşlarımız, ailemiz, aşkımız, benliğimiz,... Kısaca yalnızlıktır şöhretin bedeli. Susup sana yapılanları kabul etmektir. Ama hayalleriniz gerçeğe dönüştüğü zaman hiçbir şey önünüzde duramaz artık. 

Dream High sürekli ertelediğim, önyargıyla baktığım bir diziydi. Çünkü sıradan gençlik dizilerinden hiçbir farkı yoktur diye düşünüyordum. Buram buram ergenlik kokuyordur, saçma sapan olaylar üzerine kurulmuş bir dizidir kesin, diyordum. Başlamamdaki en  büyük etken kuşkusuz The Moon That Embraces'deki performansıyla göz dolduran Kim Soo Hyun'du. Diğer etkende The King 2 Hearts'taki zavallı, masum prensesimiz Lee Yoon Ji'ydi. 

Dream High beni haksız duruma düşürürmeyi başardı ve hiçte umduğum gibi bir dizi olmadığını gösterdi. Evet, konu çok klişe ve bütün ''Hayallerinin Peşinden Koş'' mesajlı dizilere karşın olayların işlenişi, sağlam senaryo, eğlence dünyasının gerçek yüzünü göstermeleri ve her şeye rağmen sağlam kalmayı başarabilen birkaç arkadaş diziyi izlenebilir kılan etkenlerdi, tabii oyunculukları da unutmamak lazım. Beklentimin düşük olamsından mıdır, yoksa gerçekten güzel bir dizi olmasından mıdır artık bilemeyeceğim, bence izlenmesi gereken bir dizi. 
Song Sam Dong


Song Sam Dong nam-ı diğer Ormanı Hareket Ettiren Çocuk, ben demiyorum valla kendisi öyle diyor. Kirin Sanat Okuluna kabul edilen üç özel öğrenciden biri. Taşra çocuğu bu yüzden şimdi nereli olduğunu unuttuğum aksanıyla konuşurken çok şirindi vallahi. Seviyorum bu çocuğu ya, gün geçtikçe daha fazla hemde. Ayrıca sesi de çok güzel. Kim Soo Hyun bu karakteri oynarken de harikaydı, ağlaması beni bitiriyor söylemeden edemeyeceğim. Dizi boyunca başına gelenlere çok çok üzüldüm, ben yaşadım sanki. Piyango(!) maalesef ki ona vurdu ama o yılmadı, çok çalıştı, imkansızı denedi. Kimsenin ona acımasına izin vermedi. Taşra çocuğu Song Sam Dong adını...


Jin Guk
Taecyon'u ilk defa izledim ve bence gayet iyiydi. Kamera arkası sahnelerini gösterdiklerinde birinci bölümdeki uçmalı, zıplamalı gövüş sahnelerini dublorsüz oynadığını gördüm ve dedim ki: ''Böylesine kaslara zaten bu hareketler yakışırdı.''  Gülmesi falan da çok tatlı ya, gözleri dolu dolu bakıyor böyle yeme de yanında yat. Dizi boyunca Jin Guk karakteriyle üzüldüm, onun yüzü de pek gülmedi neyse ki sonunda işler birazcık tatlıya bağlandı diyebiliriz. Unutmadan onun da diğer adı ''Parlayan Zırhlı Milli Şövalye''
Jin Guk ve Sam Dong'un don kavgaları çok komikti.
           


                    Kim Pil Sook ve Jason
             
Ay bu ikisi çok tatlıydı ya. Diyecek kelime bulamıyorum şeker gibilerdi aynı. Tadından yenmiyolardı resmen. IU'nun bıcır bıcırdı, Wooyoung'un her daim havalıydı. Bu ikili bir araya gelince çok şirin bir çift çıkmış ortaya.

Jason'un duygularını itiraf edememesi, Pil Suk'tan haber almak için kıvrım kıvrım kıvranması, Sam Dong'la Pil Suk'u gördüğünde kıskançlık krizlerine girmesini izlemek çok keyifliydi.

Jason, 2AM'ın Can't Let You Go Even If I Die şarkısını söylerken Pil Suk'un fangirl moduna bağlaması da çok komikti. Bu arada bence Wooyoung bu şarkıyı 2AM'den daha güzel seslendiriyor. IU'nun sesini beğenirdim ama bu dizide sesinin güçlülüğünü ve güzelliğini daha çok farkettim. Çok harika bir sesi var.








                                 
                                    

Go Hye Mi


''Suratsız Kraliçe'' rolünü oynarken iyiydi, çok iyiydi hem de. Cidden kızda hiç bir ifade yoktu, rolü de onu gerektiriyordu. Ama Suzy'i Big'de de izledikten sonra hiç bir fark göremedim ortada, aynı ifadesizlik vardı. Sonunda rol yapmadığını rolünü yaşadığını(!) farkettim. Dream High'da oynarken 16 yaşındaymış, tabii daha genç atılmıştır eğlence dünyasına ve bu dünyaya atılmak için çok erken bence. Yine de ifadesiz bir kızı oynarken başarılıydı. Karekterini pek sevmedim. Sağ gösterdi; sol vurdu. Kendine olan aşırı güvenini ve insanları küçük görmesini de sevmedim.


Yoon Baek Hee



Bu kızımızda ''Küçük Shi Kyung Jin Öğretmen''di. Başta Go Hye Mi ile çok yakın arkadaşlardı, daha doğrusu Hye Mi'nin kuyruğuydu. İyi bir insandı, ta ki Kirin Sanat Okulu seçmelerinde Hye Mi gerçek yüzünü gösterene kadar. Ve kızımızın aklı başına geldi. Ama ne gelmesi, biraz abarttı gözünün açılmasını. Hırs öyle bir bürüdü ki gözünü, kimseyi görmez oldu. Belki Yoon Baek Hee akıllı bir kız olsaydı yaptığı kötülüklerden hiçbir iz almadan kurtulmayı başarırdı. Boşuna dememişler ''Yalan söylemek akıl işidir.'' diye. 



Müzik öğretmeni Kang Oh Hyuk... Elini attığını kurutan, mesleğinde başarısız, biraz saf ama iyi kalpli bir öğrtemen kendileri. Şu an Ghost'ta izlediğim Uhm Ki Joon beni bu dizide çok ama çok ama çok şaşırttı. Çünkü Ghost'ta oynadığı karakter müzik öğrtemeni Kang'tan oldukça farklı, uçurum var aralarında. Noluyoruz, dedim. Bu adam nasıl bu kadar iyi olur diye gözlerime inanamadım. Şok geçirdim. Evet, doğru tabir bu olur sanırım, şok. Açıkcası Ghost'taki Jo Hyun Min karakterini o kadar başarılı canlandırıyor ki ben bu adamın gerçekte de kötü olduğuna ve hiçbir dizide de iyi adamı oynayabileceğine inanamıyordum. Dream High'ta bizim müzik öğretmenimizi her ezdiklerinde, hor gördüklerinde vallahi içinden bir Jo Hyun Min çıkacak diye endişelendim hep. ''Ahanda, şimdi çıktı! İşte, çıkacak şimdi!'' gibisinden triplere girdim kendimce. Diziyi bitirdim ve kendisindden nefret ettiren Jo Hyun Min, müzik öğretmeni Kang'la sevdirdi kendini. Bu sayede Uhm Ki Joon'un ne kadar başarılı bir oyuncu olduğunu farkettim. Ghost'ta ve Dream High'da birbirinden zıt iki karakteri de büyük bir inandırıcılıkla oynamış.

Dans hocası Shi Kyung Jin. Ben ona ''Kara Kraliçe'' diyorum çünkü dizi boyunca siyahtan başka bir şey giydiğine çok nadir şahit oldum. O da sonlara doğru içi kıpır kıpır etmeye başalayıncaydı. Lee Yoon Ji'yi yine, yeni, yeniden çok sevdim. The King 2 Hearts'ta çok acı çeken prensesimizin sonunda mutluluğu yakalamasına ne kadar sevindim anlatamam.

İngilizce hocası Yang Jin Man. Bu adam çok komikti ya öldürdü beni gülmekten. Hareketleri, dansları, kendisini ''Ufalda cebime gir.'' misali körpecik liseli zannetmesi... Park Jin Young, eğlence dünyasına başarılı idoller yetiştirmekte olduğu kadar oyunculukta da başarılı olmuş bence. Kendisi JYP Entertainment'in CEO'suymuş.
Dizide hurafeye dönüşmüş bu şans tılsımı sonraları ortalık malı oldu, herkes bu kolyenin nimetlerinden yararlandı.
Dizinin OST albümü de çok güzeldi.  Ama en çok Taecyeon, Suzy, Kim Soo Hyun, Wooyoung, JOO'nun seslendirdikleri Dream High ve Kim Soo Hyun'un sesinden Dreaming parçalarını beğendim.
Müzikal tarzında, eğlenceli bir diziydi. Sürekli yarışmalar oldu, bu sayede güzel güzel dans performansları izledik. Sıradan gençlik dizilerinden farklıydı, ünlü olmak isteyen gençlere bu yolun görünmeyen, o ışıltılı dünyada ışığın vurmadığı yerleri de gösteriyordu. Bunun yanında güzel mesajlarda içeriyordu: Eğer hayalimiz varsa önümüze çıkan engellerin bizi yıldırmaması gerektiğini, sadece kendimize ve hayalimize inanmamız gerektiği mesajını veriyordu. Bence güzel bir diziydi, izlenmeli. 


Yazımı bitirirken Dream High'ın şu en meşur sahnesiyle sizlere selam çakıyorum.

Ve Pil Sook'un Go Hye Mi'yi öptüğü gibi bende sizleri öpüyorum.
Muck, muck!..


23 yorum:

  1. HArika diziydi bence. Gerçekten sadee müzikleri için bile izlenebilir. Zaten oyuncuların hepsi şarkıcı olduğu için enfes bir müzikal dizi olmuş. Olay örgüsüde hiç fena değildi. Zaten değinmişsin klişe bir konu olsada güzeldi demişsin. %100 katılıyorum. Hatta fazlasıylada katılabilirim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim Tayfun, valla önyargıyla başlamıştım diziye ama çok beğendim zaten hangi diziye önyargıyla yaklaşsam çok beğeniyorum ya neyse. :)
      Yorumun için teşekkürler bu arada. :)

      Sil
  2. Yine bir dizi tanıtımı ve yine çok güzel anlatmışsın çingum:)Sayende izleyecek listem epey bir kabardı,nasıl toparlıyacam bilmiyorum artık:)
    Bu diziyi de tabiki çok duydum.Özellikle birinci sezonu güzelmiş diye.Ama araya hep başka diziler girdi.Bir türlü sıra gelmedi.Ama yaz bitmeden izlemeyi düşünüyorum:)
    Ellerine sağlık çingu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehe utandırıyorsun beni çingum. :) Beğenmene çok sevindim, bi şekilde toparlarsın izlersin. :) Sana diyorum ama benim de daha sırada bekleyen çok dizim var, bende napicam bilmiyorum, yaz bitmeden izlemeliyim yoksa hepsi aklımda kalıcak bu sefer ders çalışamıcam. :)

      Evet, ikincisi beklentileri karşılamamış bende öyle duydum. Zaten hep ilklerin yeri ayrıdır, gerisinden gelenler çok beğenilmezler değil mi? :) İkincisini izlemeyi düşünmüyorum ama birden oyuncular konuk olmuşlar, izleyecek bir şey kalmayınca (çok beklerim tabii) belki izlerim. :)

      Yorum için teşekkür ederim çingum, seninde yorumların her zamanki gibi çok güzeldi. :D

      Sil
  3. İlk Asya dizim <3<3<3<3 Gerçekten de harika bir dizidir bu dizi yerine başka bir diziyi ilk başilasaydım burada bunu yazıyor olur muydum bilemiyorum.Her söylediğine katılıyorum fakat Suzy'i sevmemişsin ve rol kalibiyeti olduğunu düşünmüyor musun? ben gerçekten de çok sevmiştim çok hoş kızdır hâlen en sevdiğim unnimdir.Yazını zevkle okudum eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş kız, güzel de maşallah ama rol yapma konusunda kendisini geliştirmesi gerektiğini düşünüyorum. Big'i izlerken bile sanki Dream High'ı izliyormuş gibi hissettim, kızın suratında sürekli aynı ifade. :) Bilemiyorum tabii bana o duyguyu verdi. Zaten beğenip beğenmemek göreceli değil midir? :D
      Yazımı beğenmene çok sevindim dongseng, bencede harika bir diziydi. :D :D

      Sil
  4. Bende seni öptüm meslektaş :)
    Off off dertliyim ne kadar güzel bir tanıtım olmuş bu böle ben cıvıtmak tan yorum yapmaktan tanıtım falan yapamadığım için böle güzel tanıtım yazısı yazan chingular görünce waooow vay be oluyorum :)
    İzleyeli çok oldu ama dejavu yaşattın bana saolasın ^.^ pil suk jason çifti çok tatlılardı ıu yu burda sevip sonradan antifan kısmına bağladım o ayrı ama gerçekten de çok tatlı burda ve sesi cidden çok güzel . Ah 2pm erkekleri diyorum hepsinin maşallahı var anacım :D
    Ama chingu sana tavsiyem 1nin üstündeki bu güzel etkisi gitsin bunu sindir öle başla 2 ye hayal kırıklığına uğrayıp benim gibi çökmeni istemem şahsen :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumların için çok teşekkür ederim çingu, yazarsın sende canım niye yazamayasın ki, görürüz umarım seninde dizi/film tanıtımlarını. :D

      Aa gerçekten mi? Niye IU'nun antifanı oldun sonradan, çok merak ettim. Bi yamuk falan mı yaptı terbiyesiz, sorarım ben ona. :))

      Evet, valla maşallahları var gerçekten ama ben en çok Taecyeon, Wooyoung ve Junho'yu beğeniyorum. :)

      Yok zaten 2.sine başlamayı düşünmüyorum. Gerçekten de hayal kırıklığı yaratmış. Daha bende izleyecek neler var valla duysan şaşırırsın, o kadar fazla ki. :) Onlardan 2'ye sıra gelmez valla. Ama inşallah bu yaz hepsini izlicem, okul zamanı aklım onlarda kalmaz böylece. :D :D

      Sil
    2. hop hop junho beniiiim :D nichkhun da benim junso da benim hahahaha :D :D
      ya çingu ya o konuda da dertliyim ben benim kuzucukları
      başta yoseobie olmak üzere büyük ıu fanı da :D
      İzle çingumizle ben izleyemiyorum sen izle unutma secret angel ve holyland ı da izlicektin :D :D

      Sil
    3. Ahahaha Nichkhun ve Junso senin olsun kabul ama Junho'yu paylaşalım be çingu he olma mı? :D :D
      IU'nunda ünlüler dünyasında bayağı bi fanboyları olduğunu duymuştum, hatta onu ideal tipi olarak seçen bir sürü oyuncu ve şarkıcılar varmış, demek seninkilerde bu fanboylara dahil. Eee şimdi şirin kız ama senide çok iyi anlıyorum çingu fakat elden ne gelir. :/

      Ah evet onlarda var, hatırlatman iyi oldu çingu yarın bakayım nerelerden indirebilirim. :)

      Sil
    4. :) aa sen iste hatırlatırım ben chingu :) ahh ahh yoseobie baya baya fan boy modunda takılıyor kızı gördüğünde grupta ona destek oluyor oooh hep beraber bi daha ama kızı aileleri de ideal gelin diyor o beni sinir ediyor özelliklede kwang 'n babası :D ama biz ilişkimizi duyurmak istemediğimiz için başkasını sölemesi gerekiyordu ideal gelin olarak ta onunda o gelmiş aklına napalım :D
      aaaa olur chingum olur şurda kırk yılın başı aynı idol ı beğenmiş sen iste ben arada benim harem den senin hareme yollarım junho yu :D :D

      Sil
    5. Ooo ailelerinde onayını aldığına göre iş çok ciddi olmalı. :D O zaman Kwang'ın babası kendi kendine gelin güvey olsun dursun, size de mutlu olmak düşsün. :D D

      Yaşasın, oley oley! :D Haremimi şenlendiricek Junhocuk. :) Gönder çingu gönder arada bi gelmesi de mutlu eder beni. :D

      Sil
    6. topladım kıyafetlerini bir iki haftalık kalıcak kadar kıyafet koydum yanına cebine yol harçlığı da koydum yolladım sana chingu terminal den alcan onu gece 11 de unutma haa çocuğu kawai modda beklicek seni terminal de tembihledim benn :D aayy yine cıvıtık mod ben :D
      Kayınpederim iyi adam dır zeki adamdır ama bazen böle şeler yapıyor işte napalım :P :D

      Sil
    7. Hehehe çok güldüm ya. :D Çok keyifleniyorum bu, senin tabirinle cıvıtık modlarına çingu, çok yaşa sen emi. :D :D
      O da onun kusuru olsun çingu ama şöyle bi düşünürsek adam aslında kötü bi şey yapmamış be sonuçta sizin iyiliğiniz için yalan söylemiş adamcağız. :P

      Sil
    8. yani evet chingu sen de haklısın ama ben seven adam her türlü kıskanır diyorum :P :D ( ben başka bir yorumum da kwang ' a kendi ellerime kız bulduğumu bide onun şarkısını bloğumda paylaştığımı mı sölemiştim ? :D )

      seni eğlendirdiğime sevindim chingu bende seninle konuşurken çok eğleniyorumm ^.^ her ne kadar tam sohbet edemesekte olsun ben inanıyorum bir gün gelicek biz gmail de karşılaşıcaz hahah :D

      Sil
    9. İnşallah, çingu inşallah. ^.^
      Kıskanır canım, tabii kıskanır, kıskanmıyorum diyen yalan söyler bi kerem. :P

      Sil
    10. bencede bencedeeee :D :D

      Sil
  5. Yazını okuyana kadar ben de senin gibi düşünüyordum ama sanırsam bir şans vermeliyim çingu.Ama bize de hak vermek lazım bu konuyu işleyen o kadar çok dizi var ki ve hepsi de ortalama seviyede.Hangisi daha iyi hangisi değil bilemiyorsun.Kim Soo Hyun'u ve Taecyon'u galiba hiç izlemedim.Başrolleri tanımadığım içinde pek ilgimi çekmemiş olabilir.IU yaşından beklenmeyecek kadar iyi galiba.Çıtır çerezlik şarkıları da tarihi dizilerin en dram şarkılarını güzel söylemiş ilk fark ettiğimde kıskanmadım desem yalan.Oyunculuğunu bilemiyorum ama şimdi adını hatırlamadığım kısa bir dizimsi filmimsi birşeyde izlemiştim hoştu.

    Gıcık tipleri görünce dizilerden soğuyorum.Fotoğrafları bile yetti mesela şimdi onlara sinir olmama.Artık tüm senaristler anlasaya kötüler diye bir ayrım yapmadan da iyi dizi yazılabilir.
    Prensesi de mutlu görmeyi ben de isterim ah ne çok üzmüştü beni!

    O zaman ellerine sağlık sana da mucuk mucuk :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir dizi izlersen pişman olmazsın bence. :))
      IU'nun sesi ilk dinlediğimde şaşırtmıştı beni gerçekten çok güzel ve güçlü bir sesi var. Ama bu kadar küçük olduğunu bilmezdim, çok zayıf ufacık bir şey dedim ki bu ses bu kızdan nasıl çıkıyor. :) Çok fazla gözükmedi dizide ama bence gayet iyiydi oyunculuğu. Zaten bu Koreliler yetenekli oluyolar biliyosun oyunculuk, şarkıcılık, yetenek ne ararsan var bunlarda, çok kıskanıyorum çok... :(

      Aslına bakarsan finalleri güzel yazmayı becerebilseler yemin ediyorum dizilerinde başka kusur bulmayacağım ama bunlar ne güzel son yazmayı ne de kötü diye bir ayrım yapmadan dizi yazmayı becerebiliyolar. Ne zaman öğrenecekler tam istediğimiz gibi dizi yazmayı acaba....

      Ah prenses ah! Neyse ki şu diziyi izledikten sonra Lee Yoon Ji'yi başka şekillerde de hatırlayabiliyorum artık, :) o ağladığı sahneleri aklıma geliyodu çok çok üzülüyodum. :(
      Yorum için teşekkür ederim çingu. :D

      Sil
  6. ben bu diziyi izledim cok begendim! Ama sonda ki fotoğrafa hiç rastlamadım (su pilsuk un hye mi yi optuğu) hangi bolum acaba!!!Ayrıca yazınız cok guzel olmuş! ben de encok su bolumu sevmiştim ;
    -HYE Mİ:Uçaga bindigimiz zaman gozlerini sıkıca kapat!
    -Sam Dong: NEDEN?
    -HYE Mİ: Gözlerin yuvalarında cıkar!!
    Demişti cocyk cok korkmuştu ya oldum o sahneyeé!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguma hoşgeldin Çatlak Agasshi. :)
      11. bölüm 6:45 dakikaya bakabilirsin o sahne için. :) Pil Suk, Hye Mi'nin koluna girmek istiyor ama HM onu hastalığın tam geçti mi, yaklaşma biliyorsun bulaşıcı diye tersliyor. Pil Suk'ta gıcıklığına öpüyor onu. :D
      Evet, o sahne de Sam Dong'un tepkileri ve HM'nin söylediklerine ne kadar saçma da olsa inanması... cidden çok komikti. :D
      Yazımı beğenmene çok sevindim Çatlak Agasshi, yorumun için de ayrıca teşekkür ederim. :)

      Sil
  7. bloglar arasında gezinirken farkettim, ne çok kore sever varmış... yalnız değilmişim de buralarda haberim yokmuş...

    önyargısız izlediğim dizilerden biriydi dream high. kim soo hyun'un sesiyle ve şarkılarıyla tanıştırmıştı beni. yazdıklarını okurken film şeridi misali gözümün önünden geçiverdi dizi... en beğendiğim sahneler canlandı düşümde. ikinci sezonunu o kadar beğenmemiştim ben 5. bölümünde bıraktım izlemeyi... bu sezon daha daha iyiydi bence.

    hayatında esenlik, yazacaklarında kolaylık dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükür ki sayımız her geçen gün artıyor... yalnız değilsin merak etme. :D

      Evet, herkes ikinci sezonu beğenmediğini söylüyor bende izlememeye karar verdim. Bu dizide aklımda tek sezonluk güzel diziler gibi kalsın. :) :)

      Yorumun ve iyi dileklerin için teşekkür ederim yusrac. :D
      Ah bu arada bloguma hoşgeldin. :D

      Sil