31 Ağustos 2012 Cuma

GD - One of a Kind: Buz Dağının Görünen Kısmı...


Buz dağının görünen kısmı?.. Şimdi niye bu ifadeyi kullandığımı merak etmişsinizdir. Çünkü biz One of a Kind'ı GD'nin yeni şarkısı diye bilirken meğersem bu sadece bir introymuş. Vuuuuuu!.. İşte, bu yüzden 1 Eylül'de çıkacak olan albümü ve MV'su için beklentilerim çok çok büyük. İnşallah hayal kırıklığına uğramayacağız, çingular. Bu değerli bilgiyi de ezgi'nin MV ve şarkı hakkında yazmış olduğu şu güzel yazıdan öğrenmiştim, kendisine teşekkür ediyorum. Hatta onun yazısını okuduktan sonra ben ne yazsam bu kadar güzel anlatamam demiştim. Ama yine de iki üç kelam etmek istedim. 


Nasıl heyencanla beklemiştik. Ha çıktı, ha çıkacak derken GD'nin doğum gününde çıkması beklenen albüm, Kore Medya Reyting Board'un yeni çıkardığı yasayla ne yazık ki ertelenmişti. Tabii, albümle ilgili talihsizlikler klip çekilme aşamasındayken bile GD'mizin peşini bırakmadı. "$$$$$ Para çiçek açtı $$$$$" şeklinde attığı tweet'le okların hedefi haline gelen liderimiz, o tweeti attığına atıcağına bin pişman oldu. Oysaki onun amacı sadece bizi hem heyecanlandırmak hem de merakımızı bir nebze olsun gidermekti. Neyse, öyle oldu, böyle oldu gelen tepkiler nedeniyle o sahneyi klipten çıkarmış olmalılar ki, şarkının sözlerinde geçiyo olmasına rağmen, ben çiçek şeklinde bir para görmedim klipte. Hayır, yani ne olmuş paradan çiçek yaptıysa? Açıklama yaptıklarında da paranın sahte olduğunu söylemişlerdi. Zaten mantıklı düşünen her insan evladı o paranın sahte olduğunu tahmin etmeliydi. Çünkü dünyanın en zengin insanı bile cebindeki parasını çıkarıpta, origami sanati ifşa etmez. Amaç, sadece antifanların GD'nin işlerine köstek sokmak istemeleri, sadece bu! 

Klipte oynayan zenci çocuklar çok tatlılardı. Hele erkek olanın üzerinde çuval gibi bir tişörtle ufacık, çok şeker bir dans edişi var ki... Yerim, ben seni! 
Şarkının en sevdiğim kısmı ''Ne hyung, ne noona'' dediği kısım, o nasıl bir  ''Ne hyung, ne noona'' diyişidir, bittim yani. Bittim!
Herkes gibi bende barbie'nin GD'ye tokat attığı sahneye bayıldım. Gerçek bir kız oynasaydı o sahnede bu kadar etki yapmazdı. 
Tenis topuyla camlarını indirdiği fanusların içindeki çoğu kıyafetin GD'nin önceki kliplerinde giydiği kıyafertler olması dikkatimi çekti. 

Klipteki danslar Tae Yang'ın stilini andırdı bana. Show programlarında Tae'nin tek başına dans ederken ki hareketlerine benzetmiştim, tam aklımdan Tae geçiyordu ki zaten sonlarda kendisini görünce sevindirik oldum. Birde kısacıkta olsa şuşi dansından bir kesit sundu ya bize daha da bir sevindim ben. Ama o saçların ne Tae Yang dedim. Ya hiç olmuş mu? Neden vazgeçersin ki 40 yıllık Mohikan tarzından? Ben seni o saç şekliyle özdeşleştirmiştim. Artık Mohikan saçı değil de Tae Yang saçı olmuştu benim için. Böyle kurbanlıklara benzemişsin. Hayır, o örgüleri aşağı değil de yukarı doğru uzatsan, al sana boynuz. Cık, cık hiç olmamış. En kısa zamanda eski tarzına dönmen umuduyla, Hoi hoi.


Şimdi Tae'nin saçlarına laf ettim de G-Dragon'unkilere de bir şeyler söylemeden gider miyim, kıskanır yoksa.  Güzel şeyler söylemek isterdim fakat o rastalı saçların hiç yakışmamış GD. Keşke pembe saçlarınla çıksaydın karşımıza. Zaten kuaföründen saçların rastalı olacağı tüyolarını almıştık ama rengini böyle tahmin etmemiştim. Her şeyi geçtim, ten rengine gitmemiş bir kere. Neyse, ama sonradan değişti. Ve sadece o klip içinmiş. Ve herkesin gördüğü gibi G-Dragon'un, YG'nin spor salonundan çıkmadığı, sürekli orda görüntülendiği pozları yayınlanmıştı. Ve bu klipte görüyoruz ki GD, sıkı çalışmasının tohumlarını almış. Klip hakkında söyleyeceğim son şey aslında çok karman çorman. İlk izlediğimde gözlerim şok geçirmişti. İkinci defa izlediğimde, şarkı sözleriyle çok uyumlu olduğunu fark ettim. Şimdi, şarkıyı sevdiğim kadar klibi de çok seviyorum ve büyük bir keyifle izliyorum.  Şarkıya gelirsek, sözleri çok basit, sadece meydan okuma var. Direk cümle aleme meydan okuyor, egosunu tatmin ediyor ve antilerine de selam çakmayı unutmuyor bu sırada. Ama müzikle ve GD'nin Kore'de çok az rastlanır o sesiyle ve de sözlerini üstüne basarak, kendine has farklı bir yorumla söylemesi birleşince ortaya mükemmel ötesi bir şarkı çıkmış. Şu intro çoktığından beri başka şarkı dinlemez, dinleyemez oldum. Ne yapayım? Elimde değil, başka şarkı kesmiyo beni. Bakalım, yeni MV ve albüm çıkınca halim ne olucak çok merak ediyorum.  
                                               P.S. YG'nin yeni kız grubunun ana yapımcısının GD olacağı söyleniyor. Yakışırrr! Ve yine bu kız grubundan Jennie Kim'in, GD'nin 'That XX' klibinde oynayacağı söyleniyor. 
Bir de şarkının +19 olduğu afişte gösterilmiş. Klip ise o sözlerden arındırılarak yayınlanacakmış, neyse...  Belki yarın, belki yarından da yakın bir zamanda çıkacak MV ve albümü heyecanla bekliyoruz!                                                                                         Değil mi, çingular?




8 yorum:

  1. GD her zaman okların hedefi haline geliyor zaten. Farklı olmasının getirdiği bir dezavantaj bu. -_-
    Ne hyung ne noona deyişi gerçekten bir başka, çok tatlı. :D
    Bende pembe saçlarını daha çok seviyordum. Ne bileyim, zor alışmıştım ama alışınca gözüme hoş gözükmüştü, tam bi moda ikonu gibi. Ki GD zaten öyle. :D
    Şarkı cidden basit ama GD farklılaştırarak güzel bir şey çıkarmış ortaya. Hem de bu daha sadece intro! Böyle olunca insan daha da bir heyecanlanıyor. :D

    Ellerine sağlık Hoi, harika bir yazı olmuş. Gayet de güzel şeyler yazmışsın yani.
    -Hâlâ başka sitelerde benim bloğumun linkini görünce garip oluyorum... Alışmam gerekecek sanırım. :P-

    Bir sonra ki GD yazısında görüşmek dileğiyle o halde. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ki öyle ama bunlar hiç bir zaman GD'yi yıldırmıyor, tam tersi işine daha sıkı sarılıyor ve ortaya gerçekten de türünün tek örneği işler çıkarıyor. :D
      Şu ana kadar denediği bütün saç şekillerini, renklerini çok sevmiştim ama bu saç çokta olmamış gibi yine de dediğin gibi süre sonra alışıyo insan. :) Yinede o şekil kalmadığına çok sevindim. :))
      Evet, çok güzel bir intro. :D Bence beklentilerimiz karşılığını buldu çünkü öylesine GD'nin youtube kanalına girmiştim bir de ne görim That XX çıkmış. One of a Kind'den farklı ama o da süper. :D :D
      Senin yazından sonra ne yazsam az kalırdı ama yazmak istedim bişeyler ve beğenmene çok sevindim Ezgi. :D :D
      Bu güzel yorumun için de çok teşekkür ederim ve kısa zamanda görüşmek dileğiyle. :D

      Sil
  2. valla chingu şimdi bigbang le alakamı biliyorsun severim ama çok içli dışlı değiliz ama tahmin edebiliyorum biraz çünkü kore deki en çok atni fana sahip grupları gördüğümde beast ve bigbang yüzünden şok geçirmiştim ikiside ilk beşteydi . Neyse tarzları çok farklı falan filan bu bigbang a girer ama ama hangi insan evladı şu sese şu tarza laf atar yaaaa !!!

    bir kere çok tutuluyor kesin değilmi her blogta döndü yani mv gelsin bu çocuklar Türkiyeye ( bunuda nasıl sıkıştırdım araya ama :D) ben bile paylaştım yani ben bile derken yazı yazamam ben şimdi siz varken gd le ilgili de ondan :D Klip ve şarkıyla ilgili benim duygularımı en iyi anlatıcak kelimeyi kullandım tek I LOVE IT :D :D

    Yaaa bence çok ama çok şirin olmuş ben saçlarına bayıldım ve şarkı tamm klasik tarz ama ben onada bayıldım zaten en çok sevdiğim müzil tarzlarından biri :)
    Vee çocuklar ve ne hyung ne noona acayip bayıldım :D
    taeyang a benzettim aaa sonra kaldım dedim olabilir yani grubunada yer vermek istemiştir dedim ama yinede emin olamadım şimdi insan seçme konusunda kendime güvenim yok :D Ama ama sizlerde okudukça garantileşti :D Ve umarım cidden saç tarzı eski haline döner ya o kaslara o saç iyi gidiyordu :P :D
    oh yazdım da yazdım kısacası chingu :D ben çok ama çok sevdim ve umarım artık o çok hakkettiği yerde olur gd ve daha çok üzülmez kıyamam ben hiçbirineee *.*

    YanıtlaSil
  3. Omo! Beast'inde mi çok antifanı var. Valla anlamıyorum bu insanları şu gül gibi çocukların neylerine antifan olurlar. Boşuna dememişler meyve veren ağacı taşlarlar diye demek ki. Olsun bizim sevgimiz yeter onlara değil mi çingu? :D :D

    Olur mu hiç öyle şey. İstersen yazabilirsin çingu, güzel şeyler yazarsın güveniyorum senin müzik yorumlarına. :D Gelseler keşke ama Dünya Turu yılan hikayesine döndü ya. Anlamıyorum ne yapmak istiyolar. Her seferinde bi ülke açıklıyolar ve bazı yerler ikinci turlarını düzenliyolar. Hayır, onlara bir değil iki, bize hiç bi şey yok. Hak mıdır, reva mıdır, şimdi bu. Açıkcası zaten Türkiye'ye geliceklerine de inanmıyordum içten içe, orası ayrı. :( :(

    Taeyang'da klibin süpriziydi. :D Çok iyi olmuş bence, belki bi dakika bile görünmemiştir ama herkes çok sevindirik oldu. :D Umarım o saçlardan kurtulur valla ilk defa yaptığı bişeyi beğenmedim. :)

    İstediğin kadar yaz çingu çok mutlu ettin beni güzel yorumlarınla. :D :D :D
    İnşallah Beast'te hak ettiği yere gelie ve onlarda üzülmez inşallah çingu. :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beast n ki apayrı hikaye chingu kwang önceden tek başına çıkış yapmıştı falan yoseob arka dansçısıydı hyunseung n bigbang olayını sen biliyorsun falan kısacası toplama grup dendi beast e 1 2 sene nyse geçelim benim dertleri :D

      yaaa gelsinler ama yani bir iki tanesi artık konser ülkesine alsın ya bizi de :D Bize de bize de diyorum ben hala :D

      Valla böle süprizlere can kurban çhingu :D cidden dedğin gibi 1 dakka bile sürmemiştir ama en çok hatladığımız şelerden birisi oluverdi çocukceğız :D


      ah o zman çok mutlu oldum chingu ^.^ ay inş hepiciği hakettiği yerde olurlar *.*

      Sil
    2. Aaa gerçekten mi? O.o Bu Koreli'ler hep böyle ya bi türlü yaranamıyosun adamlara. Üzüldüm ama şu an gayet iyi bir yerdeler, kanıtlamışlar bence kendilerini. :D :D

      Ya işte gelsinler bende çok isterim ama dediğim gibi zannetmiyorum çingu. :( Anca onları görmeyi istiyosak biz gideriz yurt dışına konserlere bence. Ama inşallah gelirler de yüzümü kara çıkarırlar. :)

      Gerçekten de en çok hatırladığımız şey oldu hehehe. :D :D

      Sil
  4. unni-ah yazın nomu nomu boshitta olmuş tam anlamıyla mukemmel! yazını okumak cok keyifliydi GD konusunda o gercekten mukemmel! turunun tek ornegi cumlesine de katılıyorum... ayrıca izleyicilerimden biri olmuşsun ilk takipcilerimden biri olman beni sevindirdi!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok çok sevindim canım.:D
      Ayrıca ne demek, rica ederim, yeni bloglar bizim veli nimetimizdir. :D

      Sil