18 Eylül 2012 Salı

G-Dragon ve Crayon: Kop Kop Kop!..


Why So Serious?
Müzik başlar başlamaz psikolog koltuğunda yatan (sanırım çocukluğuna inmeye çalışılan :P) Ji Yong ayak hareketleriyle müziğe tempo tutar, bu sırada dahi doktor GD ise hastasının beyin dalgalarına şaşırarak yerinden hoplar ve garip kaş hareketleri yapar. Ve hasta Ji Yong'un kulağından beynine girmemizle başlar klip. Sonra bambaşka bir dünyanın kapıları açılır va parti başlar.
''Get your Crayon. Aaaah'' nidasıyla hasta GD'nin yaşam belirtileri göstermesine ve doktorun da, GD kendi kendine güldüğünde ''Aklı karışmış. Deli bu.'' der gibi parmağını  döndürmesine bittim. 
Kızlara bakarak muzip bir gülümsemeyle Pinokyo'ya (pardon Jinokyo'ya) döndüğü sahne, o bakışı, gülümsemesi kesinlikle klipteki favorim. 
''Agassi agassi nan sungyeolhan Ji Yong-ssi'' 
''Agaşi, agaşi... Ben saf Ji Yong-shi'' 
Şimdi o bakışla nasıl bir saflıktır, bilemedim yani.
Oyuncak gibi  robotik hareketlerle davula vurmasına ve yürümesine de bittim. 


Bu nasıl bir hayal kırıklığıdır? Ben güzel mi güzeli, böyle şarkıda da geçtiği gibi ''Oh my God, Jun Ji Hyun'' gibi bir fıstık beklerken Ji Yong'tan bozma bir kız çıktı karşıma. One of a Kind'da da gerçeği yerine barbie bebek kullanmıştı, burda da kendini kullanmış. Ama süper olmuş, iki kliptede güzel bir kız oynatsalardı o sahneler bu kadar etkili olmazdı.


Oyuncak arabaya binen ama başarılı olamayıp sırtüstü yere kapaklanan, belinde deniz simidi ördekle bale yapmaya çalışan ama kızlar gibi güzel yapamadığında oyun bozan bir çocuk gibi simidi yere atan, Newton edasıyla ağzını açıp hurmanın (elma değil ama hurma, lütfen. :P Çünkü Ji Young duygularını kaybetmiş tüm insalara, bir hurma ağacı. Korece'de hurma ve duygu kelimesi aynıymışta.) düşmesini bekleyen Ji Young'lar hepsi birbirinden şeker, birbirinden tatlı. Yok öyle ''Hurma piş, ağzıma düş.'' G-Dragon. Her şeyi emeğinle elde edicen, çok çalışmadan başarı elde edilmez. Yaz bunu bir kenara Ji Yong Efendi. :P
Klipte bu sefer kafa karıştırmaca, gizlenen şifreleri çözmece falan yok. Kendisininde dediği gibi bu sefer sadece bizi eğlendirmeyi amaçlamış GD. Bol zıplamalı, çok hoplamalı bir klip hazırlamış bizim için. Ama yinede farklı karakterleri oynamaktan vazgeçememiş, alışkanlık sanırım. :P Neyse, klipte hem küçücük, afacan bir veleti hem de bad boy'u canlandırıyor. GD'nin en sevdiğim özelliklerinden birisi de bu, aynı anda hem şirin olup hem de asi olmayı, kısacası farklı olabilmeyi başarması.

Sanırım G-Dragon beyazı çok seviyor ve kliplerinde kullanmaktan da vazgeçemiyor. Knock Out'la başlayan beyaz serüveni Heartbreaker, Breathe, son olarakta One of o Kind ve şu an konumuz olan Crayon klibinde kullanılmış. 

Koltuktan yere zıpladığı gifteki, kenarda sandığın içinde hayattan bezmiş yabancının böyle bir klipteki amacı ne çözemedim ama hayırlısı. Birde pantalonu ayaklarında tuvalletten çıkan bir tip te varmış klipte, ilginç insanlar karması. :P

Siyah beyazlı sahneyi, GORA'daki uzaylının tecavüze uğradığı sahneye benzettim nedense...
Sanırım buradaki karakteriyle Frankenstein olmayı amaçlamış.


Wonder Woman sabahlığı, Wolverin yüzükleri, Batman küpesi ve yine Batman'i andıran siyahlı sarılı sabahlığı, Family Guy ayakkabısı her şeye bayıldım. Bir adet bende istiyorum hepiciğinden. Sonra kese kağıdından yapılma Joker maskeleriyle ''Why So Serious?'' sahneleri... klibin bütün sahnelerine bayıldım. İlk izleyişimde, klip bitti ben hala sırıtıyorum. Şu ana kadar baştan sona beğendiğim, izlediğim bütün klipler içinde en iyisi kesinlikle Crayon'du. Başa sarıp sarıp izleyebilirim saatlerce ve hiçbir zamanda sıkılacağımı zannetmiyorum.

Saçlarına da bittiğimi söylemek istiyorum. Aynı şekilde Inkigayo'daki performansındaki saçlarını da çok beğendim. T.O.P'nin bir zamanlar kullandığı fosforlu mavi saçlarını, araya serpiştirdiği pembelerle harmanlamış bu sefer, çok şirin olmuş. Ve Inkigayo sahenesi de çok başarılıydı. One of a Kind olsun, Crayon olsun süper performanslardı, fekat fekat favorim Crayon. Sahne muhteşem olmuş, böyle sanki arka ekranda şekiller ufalıp büyüdükçe, değişik şekillere girdikçe sahnenin içine doğru çekiliyorum gibi hissettim. Böyle ekrandan sahneye uçuyodum sanki, garip ama çok eğlenceli. 

Givenchy'de neymiş. Artık moda Giyongchy... 
One of a Kind klibinde de böyle Giyongchy'li bir şapka takmış ama sonradan fark ettim ben.

Mehmet Ali Erbil r'lerin üstüne bastırarak ''Dobrrrroski'' derdi ya Çarkıfelek'te, G-Dragon'da şarkının ikinci kısmında öyle bir şeyler söylüyor, orası da çok hoşuma gitti.
Oh my God, Mali ve Cidi'yi aynı cümle içinde mi kullandım ben? Nasıl oldu bu? Olasılıksız bir cümleydi. Şu dünyada değil uzayda bile yan yana gelebilemez iki insanı biraraya getirdim ben. Ama hala aklım almıyor bunu nasıl yaptığımı. Ölmeyen her şeyi görürümüş derlerdi, demek ki doğruymuş. Ama hala inanamıyorum, sanırım kıyamet yaklaştı. :P

Bu klipte YG'nin yeni kız grubundan birisinin oynanacağı söylentileri vardı bir ara, acaba klipteki kızlar, hala çoğunun adları açıklanmayan, yüzleri gösterilmeyen şu çok gizemli grup üyeleri olmasın. 

Şarkıya gelirsek tam kopmalık, zaten adı da öyle, bu yüzden şarkıdan daha azını beklemek haksızlık olurdu. Elektro ritimleri bol bol kullanılmış hatta sadece elektronik, disko müziği gibi dans etmelik bir şarkı Crayon. Hip hop tarzının hakim olduğu şarkıda GD'nin başarılı flexini de dinleme şerefine erişiyoruz bu sefer. Çok uğraşmış bu şarkıyı yapmak için GD, ama bir yerde tıkanmış ve Teddy gelince işler hızlı bir şekilde bitivermiş, öyle söylemişti tanıtımda, bence yine ve yine uğraşlarına değmiş. Neden, ben her seferinde daha fazlasını yapamaz artık diye düşünürken daha da mükemmel işlerle karşımıza çıkıyor GD, anlayabilmiş değilim. Hayır, yani bu yetenek nerden geliyor? Kaynağı neresi? Nazar değdirmek gibi bir niyetim yok sevgili V.I.P.'ler. Bakın ''Tü, tü, tü maşallah, nazar değmez inşallah. Kırkbir buçuk kere maşallah!'' dedikten sonra devam ediyorum, o zaman. Cidden her seferinde kendisini aşıyor, bizi de şaşırtıyor bakalım bundan sonra BIGBANG'le ya da solo kariyerinde ya da prodüktörlük işinde nasıl harika işler yapıcak. 
I'm a G to the D, Gold and Diamonds boy
Nuga anirae u know i beez that
Şarkının bu kısmına öldüm. ''Altınların ve Elmasların çocuğum. Olmadığımı kim söyledi, biliyorsun.'' Puhahaha! Yine kendini övüyor. :D Neyse, çok uzattım farkındayım. Ama ben şarkıyı da klibi de çok çok çok sevdim. O zaman, bir daha ki yazıda görüşmek üzere bye bye'ın. 


P.S. Çok fazla gif kullandım, sayfanız kasıldıysa kusura bakmayın çingular. Gifler alıntıdır bu arada. 


10 yorum:

  1. Wuhuu çok güzel bir yazı olmuş canım, ellerine sağlık. :D Giyongchy'i fark etmemiştim ben, çok hoş olmuş. GD her klibinde kendini gösteriyor zaten, adama övünmek gerçekten yakışıyor. :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim canım. :D Giyongchy'i bende fark etmemiştim ilk klipte sonradan yakaladım. :) Yalnız nasıl isimleri varsa süper uydurma şeyler çıkıyor. Giyongchy, I'm a G to the D, Gold and Diamonds boy... :D Daha neler uydurucak bakalım. :) Başkası kendini bu kadar övse ne yalan söyliyim gıcık olurum. :P Ama garip bir biçimde GD'ye çok yakışıyor ve şirin oluyor. :))

      Sil
  2. hoihoi chingum meslektaşım burçtaşımm biyaneee anca yorum yapıyorum dizi alemine çok fena dalış yaptım yine yeniden ama cidi siz hayat mı hayat değil moduna bağladım :D :D PEki birşey bilmiyorum cidi hakkında sizin yazdıklarınız dışında biliyorsun ve şarkılarını acayip beğenip dinlerim hoş daha bu albüme nedense alışamadım ama :S o benim 5. boyutta buluştuğum başka bir çekiğim :) Bunu ayrıntılarını bir mimde vericem inş :D :D

    Ne diyorum ben ya konudan saptım :D Klibe yakışır acayip güzel bir yazı olmuş ahaha :D klipten sonra sürekli bu moddayım napıyım herşeye gülme etkisindeyim :) :)
    gifler de çok iyiymiş yapan arkadaşın ellerine sağlık :)
    SEninde yorumlayan yazan ellerine sağlık chingum :)
    ah cidi şu geçtiğimiz haftlarda naptın sen bize ya naptın ha naptın :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok beğendim bu albümünü çingum, seninde yakında alışman dileğiyle. :) Cidi'siz hayat değil tabii çingum ya, çekilmez hayat onsuz. :) O zaman bahsettiğin mimi heyecanla bekliyorum ben çingum. :D

      Beğenmene çok sevindim çingum, senindee yorum yazan ellerine sağlık. :D

      Sil
  3. Çingu ben daha önceki yazını yorum bırakmaya zaman bulamazken sen yeni yazınla gelmişsin olmuyor ama böyle :D :D Klibi bir kez izledim hoşuma gitmişti ama her zamanki gibi hiç böyle ayrıntılara bakmamışım zaten altyazılı izleyince pek de fazla bakamıyorsun.Yazını okurken klipteki kadar eğlendim ellerine sağlık çok şeker olmuş^^ İnsanların kendini övmesi hoşuma gitmez ama GD'ye yakışıyor cidden ne yapsın öyle bir GD o da.

    Albümün tamamını dinlemedim ama dinlediklerim arasında Maybe I missing you çok hoşuma gitti.Hatta bayıldım resmen.Nell ile düeti de güzeldi.
    Gideyim de tekrar izleyeyim Crayon'u ben en iyisi :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama ne yapim çingum okullar açılıcak ve yine yazılara çok fazla aralar vericem. Bi yazımın üstünden bir ay bile geçebilir valla. bende tam gaz yazıları yayınlıyim bari dedim. :D Benim favori parçam da Maybe I Missing You çingum ama Nell ile olan düeti de vazgeçilmezim. :D

      Beğenmene çok sevindim çingum, izle tabi insan kaç kere de izlese sıkılmıyor. :D

      Sil
  4. Çok güzel bir yazı olmuş çingum ellerine sağlık:)
    Parti havasında eğlenceli bir klip olmuş.Ben en çok doktor GD ve hasta GD kısmını sevdim.Ama şu siyah beyaz çekilen sahneyi bende Gora'da ki sahneye benzettim.İlk gördüğümde aklıma o sahne geldi ve gülmeye başladım.
    GD'nin saçlarına bayıldım.Mavi,mor,pempe karmakarışık ve çok güzel bir renk olmuş:)
    Bir de klipdeki kız sahnesi vardı.Herkes o güzel bacaklı kız GD mi diye sorup duruyordu.Bence o değildi.Ki dünkü katıldığı radyo programında o kız olmadığını söyledi.İyiki de söyledi yoksa fanlar saçma sapan yorumlar yapıyorlardı.

    Klip bana başta çok karışık fazla renkli gelmiş olsa da izledikçe sevdim.Yine her kilibinde olduğu gibi detaylar var.Fark etmediklerimi de sayende öğrenmiş oldum.Tekrar ellerine sağlık çingum.Çok güzel bir yazı olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten mi çingum, ahaha demek ki tek değilmişim, bi şeyleri benziyor GORA'ya gerçektende. :D
      Ayyy evet ya saçlarına bende bayıldım, ama en çok merak ettiğim saçları nasıl dayanıyor, su içer gibi saç rengi değiştiriyolar anlamadım gitti valla.
      Onun GD olma ihtimali var mı zaten çingum. :) Benzetenler bir garip yani, öyle değil mi? Belli ki kız vücudu o vücut ama iyi ki açıklık getirdi bu konuya dediğin gibi. :))
      Beğenmene çok sevindim çingum, yorumun içinde çok teşekkürler. :D

      Sil
  5. hoi hoi yazın harika olmuş.ellerine sağlık:))))))))inanır mısın senin blogunu bu kadar sık takip etmeye çalışmamın sebebi senin de benim gibi bigbang ve g-dragon hayranlığın...belki defalarca söylemişimdir;ama bu kez vudurarak söylüyorum.g-dragon'nun sesi ve besteleri HA-Rİ-KA!bir kez kuzenim şöyle demişti"g-dragon bigbang'dan ayrılsın bigbang biter."Evet!bence de biter.Çünkü g-dragonsuz bir bigbang hayal edemiyorum.hem lider hem söz ve beste yazarı hem de harika bir ses(gerçeği hepsinin sesi harika ancak g-dragon farklı)crayon şarkısına gelince...ya böyle eğlenceli bir şarkı olamaz dedim ve dediğime yakışır bir kliple faceme misafir oldu:)))))))))))genel olarak son albümümnün bütün şarkılarını dinledim ve çok beğendim;ancak ilk klibindeki şarkısını yani nam-ı diğer one of kind o kadar beğenmemiştim.ama crayon bu ruh halimi bertaraf etti.that xx zaten harikaydı.g-dragon o kolay kolay görmediğimiz duygusal yanını o kadar içten sergiledi ki...yetenekli bir şarkıcıya bu yakışır.tekrar crayon şarkısına dönersem özellikle klip hakkında söylediğin herşeye tek tek katılıyorum.klip genel olarak çok eğlenceliydi ;ancak ben daha çok başlangıcıdaki doktor g-dragonu çok sevdim.onu bana verinnnnnnn....doktor g-dragon m.ali erbil'e benzetmen çok hoştu:))))))))))))tebrikler hoi hoi sende daha çok g-dragon yazısı bekleyeceğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çok haklısın bu albümde daha bir duygusaldı, bende öyle düşünmüşütüm. Belki de artık yavaş yavaş büyüdüğünden midir, farklı bir şeyler denemek istediğinden midir ama Heartbreaker'la kıyaslarsak çok ciddi bir tarz farkı var bence. :)

      Aslında kuzenin haklı dediklerinde, bende bunu çok düşünmüştüm ama sonradan şöyle bir şeyi de fark ettim. Aslında o gruptan kim çıksa Bigbag, Bigbang olmaz bence. Bir şeyler eksik olur. Evet GD o gruptayken içlerinden biri ya da ikisi çıksa bile belki yine harika parçalar yapar, Bigbang'i devam ettirir ama ben eskisi gibi keyif alarak dinleyemem. Geçenlerde bir yazı okumuştum ve şu söz çok hoşuma gitmişti: ''Bigbang bir yapboz gibidir, sadece bir parçasının eksik olduğunu düşünün...'' gibisinden bir şeydi. Bence Bigbang'i anlatan en iyi söz bu. :))

      Yazımı beğenmene çok çok sevindim Adsız, birkaç güne GD'nin albümü hakkında yazımı yayınlıycam umarım hoşuna gider. :D

      Sil