1 Eylül 2012 Cumartesi

G-Dragon - That XX: Bu Sefer Bambaşka Bir GD...


Beklenen gün geldi, çattı. GD, MV'sunu yayınlanır yayınlamaz adeta kaos çıktı. That XX, tüm listelerde 1 numaraya yükseldi. Bütün VIP'ler bloglarında klibi paylaşmaya, düşüncelerini yazmaya başladılar. Şarkı hepimize büyük sürpriz oldu. Hiç kimse 'One of a Kind'dan sonra böylesine sakin ritimli bir şarkı beklemiyordu. Sadece huzurlu bir gitar ritmi ve GD'nin o mükemmel sesi... Gitar rifleri bana biraz blues tarzını anımsattı. G-Dragon'un gerçekten denemek istediği bu muydu, yoksa ben mi böyle hissettim, bilemiyorum ama yine başarılı bir müzik çıkarmış ortaya. Gerçekten huzurlu, kulağımın pası silindi diyebilirim. 
                               

One of a Kind basit bir şarkı demiştim ya, hatırlarsanız. Bence That XX ondan daha basit bir şarkı. Dediğim gibi enstrüman olarak sadece akustik gitar kullanılmış ve 2-3 farklı melodi başa sarıp sarıp çalınıyor. İşte bence G-Dragon'un farklılığı da buradan geliyor. Böylesine basit bir şarkıyı bile binlerce insana sevdirebiliyor. Böyle bir güce sahip çünkü o. Çünkü o türünün tek örneği... 
Ama şarkının sözleri öyle mi? İnsanı alıp, götürüyor bir yerlere... Açıkcası sözlerle birlikte videoyu izlediğimde derin bir hüzün kaplıyor her seferinde içimi. Umutsuz bir aşka kapılan bir adam, sevdiği kızı asla hak etmediğini bildiği halde bütün yapabildiği diğer adamın bütün şerefsizliklerine göz yummak ve sadece aralarının bozulmasını ummak... gerçekten çok üzücü.

Ve şu ''biiiip'' sesleri... Hayır, bende bildiğin sövüyo zannetmiştim. Puhahaha, meğersem sadece piç (Oh My God, acaba bu kelimeyi blogumda yazdım diye blogumu falan kapatırlar mı? )diyormuş, o biiiipledikleri yerde. Tamam, oldukça sık duymak mümkün o çoooook ayıp, ahlak bozucu kelimeyi ama gerekli miydi? Bana sorarsanız, katiyen hayır.
İlk biipli versiyonu dinlediğimden beni rahatsız etmişti ama sonradan orjinalini dinleyince biipli kısımlar kulağımı tırmaladı. 



Klibe gelirsek, şarkının sözleriyle son derece uyumlu. Bu sefer asi cidi yerine son derece beyfendi bir cidi çıkıyor karşımıza. Takım elbise, onun içine balıkçı yaka... bu tarz hiç hoşuma gitmezdi ama G-Dragon'a çok hem de çok çok yakışmış. Bir tek bu da değil, klip boyunca giydiği gömlek pantalon ikilisi olsun takım elbiseler olsun, hepsi mi yakışır ya. Ne diyebilirim ki G-Dragon'dan bahsediyoruz burada. Moda ikonu olan, her giydiği kıyafet trend olan GD. Saçları da çok hoşuma gitti, ne yalan söyliyim. Zaten One of a Kind klibindeki rastalı saçları hariç şu ana kadar denediği bütün saç şekillerini ve renklerini beğenmiştim. Başkası denese o kadar farklı renkleri, mesela ben, yüzüme bakılmaz. Ama GD'ye yakışıyor garip bir biçimde, hiç abzürt durmuyor. Neyse, tamam artık susuyorum, övmiycem GD'yi zaten o kendisini yeterince övdü. Klip analizime devam ediyorum o zaman...

GD, klipte hem Jennie'ye tek taraflı aşık adamı hem de Jennie'nin sevgilisi olan o şahsiyeti canlandırıyor. Kırık kalbiyle sevdiğini uzaktan da olsa izleyen GD'yi ve sevgilisini aldatan  GD'yi görmek münkün klipte. 
Sevdiceğine kavuşamayan, üzgün GD... :( 
Yalnz, şu gifteki bakışına bittim. Ne kadar masum, nasıl içten...
 
                                             Bu da sapık GD. Bakışlara bak. Hıh!          Allah'ım en sevdiğim sahne... GD'nin boynundaki 'Yours',                                                                                                                                                  Jennie'nin boynundaki 'Mine' dövmesi... Offf harika! 
Jennie'ye de bayıldığımı söylemek istiyorum. Çok şeker, güzel mi güzel bir kız. Çıkış yaptıktan sonra bir çok erkeğin ideal tipi olucak bence. Saçlarına da bayıldım. Şu saatten sonra saçlarına boya sürmemeye karar vermiş, o amonyak kokusundan aşırı derecede nefret eden biri olarak , sözümden dönme aşamasındayım şu an. Arkadan çıkan  o sarı tutamlara tek kelimeyle bayıldım. Ah, ne yapsam bilemedim ki? Ottuke, ottuke?!
Şu sahnede ''They say love is blind
                       Oh baby, you so blind'' 
derken Jennie'nin gözüne perde inmesi çok hoş bir ayrıntı olmuş.
Açıkcası +19 sınırı almış bir şarkıda 16 yaşında bir kızın oynatılması saçma geldi bana. Ama ne yapalım, bunu değiştiremem, değil mi?
Ve Jennie'yi, Tae Yang'ın attığı tweetteki kıza benzetmişler. Benziyo da hani. Sizce?

Klibin şu sahnesini tweet atmıştı ve ''Seungri yüzünden bir klip çekiyorum.'' demişti GD. Bu demek oluyor ki bu güzel klibi Seungri'ye borçluyuz. Komao Seungri!

Daha başka söyleyecek ne kaldı bilmiyorum. Şarkı beklentilerimi karşıladığı için çok mutluyum. Şarkıyı ilk duyduğum an, klibi de ilk izlediğimde ikisine de aşık oldum diyebilirim. Yine güzel bir şarkı armağan ettiği için bu müzik dahisi genç yeteneğe sonsuz teşekkür ediyorum.

Bende GD gibi  ''I don't know what to say no more'' diyorum ve bir daha ki yazıda görüşmek   üzere gidiyorum, çingular. 



15 yorum:

  1. Klibi çok iyi yorumlamışsın unnie, ellerine sağlık ^^ Bende One Of A Kind'tan sonra böyle bir şarkı gelince şok oldum ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim canım. :D Ama güzel bir şok yaşattı bize. :D

      Sil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş çingu, ellerine sağlık. *-* Her dediğine katılıyorum. :D Her zaman ki gibi şaşırttı bizleri GD. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim çingu. :D Zaten GD'den daha azını beklemek imkansızdı, her zamanki gibi farklı, şaşırtıcı ve mükemmel. :D

      Sil
  3. chinguuuu !!! çok güzel içini dökmüşsün valla ellerine sağlık :)
    bende tekrar tekrar bayıldığımı sölüyorum cidden her dinlediğimde klipsiz bile beni etkilemesi garibime geliyor one of a kind çalarken kopma moduna bağlarken birden that xx çıkınca hüzünlenmem garipsin gd senin yüzünden bende garibim ^^

    en önemlisi de sizin vip lerin beklentisini karşılaması değilmi zaten geri kalanı fasa fiso chingum boşverrrr aldırmaaaa :)

    kıza ciddi anlamda bende bayıldım o ne güzellik öle :) chingum ama ani kararlar verme bence saç konusunda bende g.na yı her gördüğümde saçlarımı karamele boyatıcam arayada sarı attırcam desemde daha beni kuaföre götüremedi aman chingu dikkat :):)

    ellerine sağlık chingum çok güzel yorumlamışsın klibi :) devamını bekleriz artıkk ;) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir süre sonra insan hareketli müzikten sıkılıyor daha başka arayışlara giriyor, belki de GD One of a Kind'dan sonra aynı o tarzda kopmalık bir şarkı yapsaydı bu kadar ilgi görmicekti, o da bunun farkında olduğundan sakin bir şarkı yapim dedi belki de. Hem de bizi şaşırttı. :D
      Kim bilir albümde nasıl şarkılar vardır. :D Off ertelendi ama yine bıktım yeminle. :)

      Tavsiyen için sağol çingu, hemen G.NA'nın saçlara baktım ve senişn beğendiğini buldum sanırım, o da çok güzel gerçekten. :D Bi çılgınlık mı yapsak çingu. :D

      Beğenmene çok sevindim meslektaşım, burçtaşım, çingum. :D
      Albüm çıksın da devamını yazmayı sabırsızlıkla bekliyorum. :D

      Sil
    2. bencede bunu dşünmüüştür gd :)

      bende merakla bekler oldm albümü beastten sonra bir ilk gerçekleşiyor ^.^

      ya chingu girme kanıma yaa *.* yapsak mı ki ?

      ah bi çıksada dinlesek sende yorumunu yapsam bende : bende beğendim chingum bende desen ahh ahhh :D

      Sil
    3. Ya çingu akşam haberlerde kadının teki boyadan hastanelik olmuş şimdi de tırstım valla, napsak ki bilemedim şimdi. :(

      Vayyyyy! Çok iyi, Beast'ten sonra GD hayranıda mı oluyosun çingum! Yakışır. :D :D

      15'inde çıkıyomuş çingu Mini Albüm, 7 şarkıdan oluşucakmış. :D Ama daha çok var yaaaaa. :(

      Sil
  4. Yazının her kelimesine imzamı atıyorum olayı çok güzel özetlemişsin;) Vee GD ah yavrum yaa sen ne harika bir mahlukatsın! Cidden şarkıyada klibede ba-yıl-dım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore Delisi nerelerdesin özlettin kendini valla. :D
      Beğenmene çok sevindim. :D

      Sil
  5. şarkı harika,klip harika...sebeb:tabiki g-dragon:)))))bu çocuğu hep severdim.tonight klibini izlerken böyle bi ses ve yorum varmıymış kore'de dedim.kliplerinde şarkı söylerken ve dans ederken gerçekten bambaşka bir insan oluyor.hele o bakışları...benim k-pop'la aramın çok iyi olduğu söyleyemem.Bildiğim ve ciddi anlamda dinlediğim birkaç şarkı ve sanatçı vardır.işte bunlardan en değerlilerden biri benim için bigbang ve g-dragondur.g-dragon yine kaliteli bir iş çıkarmış.bu tarz bir şarkı da sesini duymak benim gibi romantik-akustik sevenler için büyük bir hediye...sesinin çok güzel olduğunu bilirdim;ancak bu kadarını tahmin edemezdim.abartmamak şartıyala keşke bu tarz bi kaç şarkı daha yazsa da sesiyle büyülensem.küfür kısmı hakkında da nacizane fikrimi sunmak istiyorum. hiç problem değil.bence de bip kısmını koymasalarda olurdu;ancak hak vermekte biraz lazım sonuçta kore halkıda bizim gibi ahlak ve görgü kurallarına önem veriyor.(doğru anlamışsam bu zamana kadar)sadece bu durumu bizim yaşımız olup olgunlukla karşılayacak kimseler değil daha küçüklerde izlecek ve şarkıya eminim kulak misafiri olacaktır.onun için ben bip kısımları haklı bi karar olarak görüyorum.hem işin aslına bakınca ben böyle de bipli bir şarkı dinlemiştim.(tamam huysuz virjinden alışkınız da) yine insanda farklı bir etki de uyandıyor.güzel:))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde sevdiğim, dinlediğim bi kaç şarkıcı ve grup vardır Kore'de. O da aynen senin gibi Bigbang'dir ve de en değerlisidir. :D Aslında daha şarkılarını bile dinlemeden sadece dış görünüşlerine bakarak önyargılıydım onlara ama iyi kide önyargımı bir kenara bırakıp Blue'yu dinlemişim diyorum. Şimdi hepsini çok seviyorum, birbirlerinden ayıramam ama müziğe olan yeteneklerini kıyaslayacak olursam kesinlikle GD en başta. :D Dediğin gibi sahnede bambaşka oluyor. Tek kelimeyle Kore'nin yetiştirdiği en değerli müzisyenlerden biri. :D Bende çok isterim bu tarz bi kaç şarkı daha yapmasını, inşallah ta yapar. :D
      Aslında o bakımdan düşünmemiştim. :) Dediğin gibi onlarda bizim gibi(hatta şu an bizden daha da çok) ahlak ve görgü kurallarına önem veriyolar ve bu şarkıyı dinleyecekler sadece bizim yaşımızda insanlar değil. :D O zaman iyi olmuş ne diyebilirim. :) Güzel yorumların için teşekkür ederim Adsız. :D :D

      Sil
  6. Konuyla alakasız olucak ama Strong Heart Gumiho Special 2. kısım gelicek mi???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bi iki güne başlamayı düşünüyorum çeviriye. ^.^

      Sil