16 Eylül 2012 Pazar

MİM: Blog


Çingum, meslektaşım ve burçtaşım galaxy çok uzun zaman önce bir mim başlatmıştı ve beni de mimlemişti. Bu kadar geç yazdığım için biyane çingu, ama senin dönmeni bekledim gerçekten. :) Mimimizin konusu ''Blogunuz Sizin İçin Tek Kelimeyle Ne İfade Ediyor?'' 
Blogunuzun tanımı sadece bir cümle olacak ama sonradan açıklama yapabilirsiniz.
Ve  blogunzun ne ifade ettiğini bir fotoğrafla, bu kendi yaptığınız bir photoshop olabilir, göstermelisiniz. Ben kendi çapımda, elimden geldiği kadar photoshopta birkaç resim birleştirdim, üstüne de yazılar yazdım. O zaman herşeyi yaptığıma göre blogumun bana ne ifade ettiğini anlatmaya başlayabilirim, kolay gelsin bana...
 Bu benim yaptığım photoshop, zaten bakınca ne kadar amatör olduğunu anlayabilirsiniz. Diğer iki resmi netten buldum.

''Blogum benim sığınağım.''
Çok klasik olucak ama benim blogumu açma sebebim, sizlerin de olduğu gibi kafamın uyuştuğu arkadaşlar edinmek, güzel vakit geçirmek, içimi dökmek vs... Uzakdoğu sever olduktan sonra etrafımda konuşabileceğim, dizilerin, filmlerin, müziklerin nelerini sevip nelerini sevmediğimi anlatabileceğim kişiler yoktu. Evet, dizileri filmleri izlettiğim ve bunları çok sevip, beğenen akrabalarım, arkadaşlarım var ama bir süre sonra baktım ben onlardan başka bir aleme geçmişim, onların tabiriyle bağımlı olmuşum falan. Zaman geçtikçe sadece dizi ve film izlemek ya da müzik dinlemek yetmiyor, neden sevdiğimi, neler öğrendiğimi anlatmam, içimi dökmem gerektiğini farkettim. Çünkü sinema ve müzik benim için sadece öylesine zaman geçirebileceğim uğraşlar değil. O kadar zamanımı verdiğim hobilerimden bir şeyler de öğrenmek isterim. Çoğu insanın aksine sinemadan çok şey öğrenebileceğimize inanıyorum ben. Yapılan bazı filmler gerçekten de insana insan olmayı, anne-baba, kardeş, akraba, arkadaş olabilmenin nasıl bir şey olduğunu gösteriyor. Savaşın ne kadar kötü olduğunu, devletin nasıl olması gerektiğini. Hastalık çeken, ölüm döşeğindeki insanların hissettiği duyguları, kötü bir olayla yüzleşen insanların iç dünyalarını... bu liste böyle uzar gider. Çünkü filmler insan için yapılmış bir pusuladır bence. Kötü bir insan bile filmde iyi tarafı tutar, onun kazanmasını, mutlu olmasını ister. Belki birgün o da izlediklerini düşünüp iyi bir insan olucaktır, belki...



Kahramanın ölmek üzere olduğu bir film izlediğimizde, kendimizi onun yerine koyar, biz olsak ne yapardık diye düşünürüz. Bu karamsar düşüncelerimiz birkaç saniye sürer sürmez, hemen gerçek hayata dönüp başrolün yerinde olmadığımıza şükrederiz. Ya da bir savaş filminde muharebe alanında kendimizi gördüğümüzde, kafamızı silkeler ve yine o kötü durum içinde olmadığımıza şükrederiz. Filmlerde kendini beğenmişler yardıma muhtaç, parasız insanları ezdiklerinde sinirleniriz, gerçekte öyle insanlarla karşılaştığımızda asla onlar gibi davranmamamız gerektiğini öğreniriz. 

Müzik... dinlemeden geçirdiğim bir günüm bile yoktur. Otobüsteyken, yolda yürürken, bilgisayar başında olduğumda, evde iş yaparken... Mümkün olsa kulaklığı kulağıma yapıştırıp yaşıcam. Hal böyle olunca yazdıklarım daha çok sinemayla ilgili olsa da müzikle ilgili şeyler de yazıyorum arada. GD'nin yeni albümü çıktığına göre bir yazı da onun için yazıcam. 

Neyse, işte... sanırım konudan uzaklaştıkça uzaklaştım ama demek istediğim bu blogu izlediklerim, dinlediklerim ve kalbimden geçenleri, hissettiklerimi çingularımla paylaşmak için açtım. Blogumda yazdığım şeyleri normal hayatta asla bir araya getirip konuşamam ben. Gayet sesiz, içine kapanık bir insanım. Eskiden, ortaokul ve lisedeyken bildiğimden emin olduğum bir şey için bile parmak kaldırmazdım. Başka insanlar saçmalamak için, sırf konuşmak için bile parmak kaldırırken, ben hoca beni görmesin diye nasıl kasılırdım. Yıllar geçti, üniversiteye başladım, dünya da çok şey değişti ama ben hala aynı kaldım. Biraz da o yüzden açtım blogumu, kendimi aşmak için. Burası benim gizli sığınağım gibi, kendim olduğum tek yer, beynimin ve kalbimin içi gibi. Son olarak çok güzel arkadaşlıklar edindim burada. Yüz yüze görüşemesek te arkadaşlarımı gerçekten çok sevdim. Ve galaxy çingum senden tekrar özür diliyorum, benim yüzümden buluşamadık. Çok üzüldüm, gerçekten ama gerçekten çok çok özür dilerim. Ama bir daha elimize böyle bir fırsat geçtiğinde kendimi affettiricem sana. :)

Mimi adet olduğu gibi, yazmak isterlerse diye rosacanlina, ırmak ve küçük filozof çingularıma paslıyorum. 

20 yorum:

  1. Çok çok çok güzel bir yazı olmuş. Hele filmler hakkında yazdığın yer var ya beni benden aldı resmen. Eline, emeğine sağlık... ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimden geçenleri yazdım, çok mutlu ettin beni Sakura, beğenmene çok çok çok sevindim. :D :D :D

      Sil
  2. İşte duygularıma tercüman olan yazı bir çok yerde evet aynen öyle dedim...Kimsenin bizi anlamadığı bir yerde bir şekilde içimizi dökmek bazı şeyleri biriyle paylaşmak gerçekten en çok ihtiyaç duyduğum şeylerden biri..Özellikle Uzakdoğu hayranıysan onların dizi ve filmlerini izliyorsan müziklerini dinliyorsan onları bir şekilde seviyorsan onlarla arkadaşlık kurmaya çalışıyorsan 'Sen Bağımlısın'.Ben bu yüzden blog açmadım(zaten var olan blogumda kapandı:( her neyse)ama senin ya da bir başkasının blogunu okuduğumda ya da bir Uzakdoğu hayranı gördüğümde yalnız değilim yahu! diyorum.:) Açıkçası bende kendi anlatabilmek kafamın uyuştuğu insanlar bulabilmek için bir kaç foruma kayıt oldum ve gayet mutluyum :D çünkü konuşamamak ve açıkçası sevdiğin şeylerle dalga geçen insanlara laf anlatamamak çok yorucu :'(...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hakılısın Elif, insanlardaki önyargıyı hiçbir şekilde kırmak mümkün değil. Bu biz ya da onlar, hepimizde var aslında. O yüzden günlük hayatta başkasının yaptığı bir şeyi, düşünme tarzını, sevdiği şeyleri eleştirirken birkaç kere düşünüp öyle konuşmaya özen gösteriyorum. Ama tabii karşımdakiler her zaman benim gibi olmuyorlar. Son derece kırıcı bir şekilde, küçümseyici bakışlarla karşısındaki insan kırılır mı üzülür mü düşünmeden konuşuyorlar. :(
      Ben burada kendi zevklerimle, beğenilerimle uyuşan, uyuşmasa bile buna saygı gösteren bir sürü arkadaş edindim ve çok mutluyum. :D :D

      Beğenmene çok sevindim Elif. :D :D

      Sil
  3. Ne güzel anlatmışsın çingum,çok güzel bir yazı olmuş:)
    Farklı şeyleri takip ettiğimiz için ister istemez bir süre sonra bizim gibi insanlarla paylaşma ihtiyacı hissediyoruz.Filmler,diziler ve özellikle müzik hayatımızın bir parçası olduysa başkalarıyla bir şeyler paylaşmak artık bir ihtiyaç oluyor.Blog bunun için(özellikle bizim gibi farklı alanları sevenler için;uzakdoğu gibi)bizim için paylaşmak içimizi dökmek yeni arkadaşlar demek oluyor.

    Ve benim de senden aşağı kalır yanım yok.Aynı senin gibiyim.Çok sessiz ve içine kapanık biriyim.Blogta yazdığım tüm yazıları normal hayatımda bir araya getirip konuşamam bile.Ve okuldaki durumumuz da aynı.Ben ilkokuldan şimdiye kadar bir kere olsun parmak kaldırdığımı hatırlamıyorum..Üniversite okuyorum ama hala sessiz sedasız bir köşede dersi dinlerim.Bu durum benim şahsen kişiliğimin bir parçası oldu.Hiç de rahatsız değilim aslında bu durumda.Bloğu da tıpkı senin gibi kendimi az biraz aşmak için açtım diyebilirim(bazen senin benim ruh ikizim olduğunu düşünüyorum çingum,ortak yönlerimiz gittikçe çoğalıyor:)

    Neyse çok uzattım galiba^^Mim için çok teşekkür ederim:)Senin yazdıklarından çok farklı olmasa da mutlaka yazacam.Yazında da kendimi buldum çingum çok ama çok beğendim:)Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok çingum ne uzatması, istediğin kadar yazabilirsin ne güzel içimizi döküyoruz şurda. :D Doğru söylüyorsun çingu farklı şeylerle ilgilendiğimiz için bunu başkalarıyla da paylaşmak istiyoruz. Sanırım eğer şu blogu açmasaydım söylemek istediklerim, uzakdoğu sevgim içimde büyür de büyürdü ve belki de sonuç hiç iyi olmazdı. :P :D

      Burada kendim gibi insanlar bulduğum için çok seviniyorum. Yüz yüze görüşmemiş olsak bile bir yerlerde bizi dinleyecek arkadaşlarımızın olduğunu bilmek çok güzel bir duygu. :D :D Baksana arkadaş bulmaya geldik ve ruh ikizimizi bile bulduk. :D Bende seni ruh ikizim olarak görüyorum, sende beni öyle gördüğün için çok sevinçliyim şu an. :D :D

      Aslında bazı durumlar hariç bende halimden gayet memnunun ama insanlar sessiz olmama da laf ediyolar, çok sinir oluyorum. :/
      Yazımı beğenmene çok sevindim, kendini bulmuşsun dünyalar benim oldu çingum. :D :D Seninkini de merakla bekliyorum. :D

      Sil
  4. Ah tatlım hiç önemli değil yazdın ya *.* Bu mim benim için çok öenmli biliyorsun *.* onun için yazıldığını paslandığını gördüğümde çok mutlu oluyorum :)

    Ve yazına yine yeniden bayıldım chingum çok ama çok güzel yazmışsın :) Ve duygularını anlatış tarzına bayılıyorum bence çok açık kendini anlatabiliyorsun :) İşte bu yüzden ben senin tanıtım yazılarına bayılıyorum ya :D

    Yok arkadaş ben girmiyorum bloğa falan bir iki hafta falan zaten gelmişim ankaraya moral - lerde bide siz yapın oldumu şimdi :D :D Ağlatıcaksınız beni bu aralar ciddi anlamda :'( Öncden söledim tatlım kendini üzme lütfen benim ki de çok pat diye oldu daha çok sferler olucak ve biz face to face konuşma yapıcaz ben buna inanıyorum :) :)
    Bu arada foto çokta gzel olmuş çok beğendim :) ve yazıda öle demiştim dimi ben bunu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de değil tam dört kişiye pasladım çingum çabuk çabuk yayılsın diye. :D :D Evet, biliyorum çingu. *.*

      Gerçekten mi? Bende kendimi hiç ifade edemediğimi zannederdim. Bunu duymak beni çok çok mutlu etti çingum, çok sağol. :D O zaman sanırım bloglar bizim bilmediğimiz yönlerimizi de açığa çıkarıyor demeliyim. :))

      Ankara'ya gittin mi? Girmicek misin bloga? :( Bende ağlarım ama. :'(
      Çingu iki üç güne alışırsın sonuçta ilk gittiğimiz zamanlarda ki gibi uzun sürmez alışmak ama yine de seni çok çok iyi anlıyorum.
      İnşallah çingu, bende inanıyorum. :D :D
      Fotoyu da yazımı da beğenmene nomu nomu sevindim çingum. :D

      Sil
    2. nomu nomu nefret etmeye başladım şu kelemilerden ben yaaa :P :P :D :D

      nomu nomu nomu arigatoooo *.* *.*

      Rica ederim tatlım gerçek böle şimdi naparsın :D :D

      Giricem canımm aaa hatta geldiğim gibi yazdığım yazı önizlemeden bir kurtulsa yayınlanıcak ama :D :D Alışıcam ya bu sfer üzülmek yok çok güzel bir sene geçiricez hepimizzz *.* *.*

      :) :)

      Sil
    3. Oh! Sevindim. :D :D Merakla bekliyorum yazını. :)
      Şöyle bol AA'lı bir yıl geçirsek başka bir şey istemem valla çingu. :D
      Tamam çingum bir daha kullanmam o zaman nomu nomu arigato lafını. :P :D

      Sil
    4. benim AA lar 0.1 le kaçıyor biliyorsun gelenek o bende nihaha :D :D

      nedense kullanma desem inadına kullankcamışsın gibi hissettim ahahah :D :D

      Sil
    5. O gelenek bu sene bozulucak biliyorum ben.^.^
      Aaaa yok çingum yapar mıyım hiç öyle şey. :D

      Sil
  5. Çok güzel bir yazı olmuş. Yer yer kendimi buldum yazında. Ellerine sağlık. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim Sulli. :D Bugün herkes yazımda kendini bulduğunu söylüyor, gerçekten çok çok mutlu oldum. :D :D

      Sil
  6. Çingum çok güzel bir yazı olmuş.Duygulandım sanki ben okurken :) Yazında yer yer hatta nerdeyse tamamında kendimi gördüm diyebilirim de.

    Boş konuşmaktan başkalarının söylediği şeyleri tekrar etmekten ya da zaten bildikleri şeyleri anlatmaktan ben de hoşlanmam.Daha doğrusu söyleyeceklerimi gereksiz buluyorsam susarım.O el kaldırma durumu mesela benim dışımda birileri de cevabı biliyorsa aldırmam hocaya.Nasılsa birileri yapar nasılsa biliyorlar diye.Yanlış olduğunun farkındayım bu davranışımın değiştirmeye de çalışıyorum ama 'can çıkar huy çıkmaz' demişler.Zor biraz bundan kurtulmak.
    Arkadaşlar arasında da az konuşurum ama tam benlik bir konu olduğunda çenem bir açılırsa susmak bilmez,böyle de garip biriyim^^

    Blog açma sebeplerimiz de aynı ;) Kendimi açmak,geliştirmek.Sevdiğim şeyleri kimseyi sıkmayacağını bilerek anlatabilmek.Çok çekiyordu arkadaşlarım benden hala daha dizileri anlatmaktan vazgeçmiş değilim ama :))

    Senin kadar iyi yazacağımı düşünmüyorum ama kısaca ben de yazayım bu mimi^^Çok zaman oldu ama diğer mimde aklımda,hala bir oturup yazamadım:/

    Son olarak iyi ki açmışsın blogunu!!Seni tanımak yazılarını okumak çok güzel bir şey çingum :):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çingum bugün herkes yazımda kendini gördüğünü söyledi, şimdi de sen söyledin inan çok çok mutlu oldum. :D :D

      Çok haklısın dediklerinde, bazı insanlar sırf konuşmak için konuşuyolar ya nasıl sinir oluyorum. Ve bende kendimi çok değiştirmeye çalıştım parmak kaldırma konusunda ama olmuyor, elimden gelen bir şey yok. Parmağım böyle yukarı gidicek oluyor ama görünmeyen bir güç tarafından aşağı aşağı itiliyor sanki. Bende anlamıyorum neden ama durum böyle.
      Bazen bizde konuşma ihtiyacı hissediyoruz ondandır arkadaşlar arasında ilgini çeken bir konu olduğunda susmaman. Çok konuşmuyoruz dediysek hiç konuşmuyoruz demedik ama di mi? :D

      İstediğin zaman yaz çingu hiç çok zaman oldu falan diye kasma kendini. :)

      İlk başta çok tereddütlüydüm ama şimdi bende iyiki açmışım diyorum. Çingularımında böyle düşündüğünü bilmek çok güzel bir duygu. :D :D Bende seni tanıdığıma çok çok çok memnunun çingum, senin yazılarını okumakta çok güzel. :D :D

      Sil
    2. Bütün az konuşanlar toplanıp blog mu açmışız biz napmışız o zaman :D
      Nostalji yaptırdı bana bu yazı bloguna ilk geldiğim günleri hatırladım birden çingu ^^

      Sil
    3. Ahahaha öyle yapmışız sanki çingum. :D :D
      Nostalji iyidir, arada yapmak lazım. :D

      Sil
  7. Geç gördüm hemen yazacağım.. Ve her zamanki gibi çok tatlı bir yazı yazmışsın nedense her yazında beni güldürmeyi veya tebessüm ettirmeyi başarıyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten mi?! :D Ne kadar mutlu ettin sende beni anlatamam Irmak. Çok teşekkür ederim böyle düşündüğün için. :D Gururum okşandı. :D

      Sil