18 Ekim 2012 Perşembe

Epik High ve Lee Hi, Çok Soğuk Buralar


Hava soğuk burada. Ceplerime soksam da ellerimi
Çok soğuk. Üfleyip ısıtmaya çalışsam da ellerimi
Kalbim buz tuttuğundan, çatlatıyor kurumuş dudaklarımı

Yalnızca benim üşüyen. Battaniyelerle kaplasam da bedenimi
Çok soğuk. Bir başkasının kollarına atsam da kendimi
Üzerini örtmeye çalışsam bile kaçıyor rüzgar
Kalbimdeki koca delikten içeri

Epik High, YG etiketli ilk albümünü 19 Ekim'de, yani yarın hayranlarıyla buluşturmaya hazırlanıyor. Albümden önce de K-Pop Star finalisti olan Lee Ha Yi (Lee Hi) ile  düet yaptıkları ''It's Cold'' adlı parçalarını yayınladılar. Şarkı beklendiği gibi all-kill yaptı ve işte bu güzel düet hakkında benim nacizane fikirlerim;

Şarkı Lee Hi'nin insanın içine sıcaklık veren, tatlı aynı zamanda üzgün sesiyle başlıyor, piyano ezgileriyle süslenen giriş bir anda kesiliyor ve karlarla kaplı uçsuz buçaksız bir dağdaymışsınız havası veren rüzgarın uğuldama sesiyle tekrar başlıyor. İkinci giriş bölümünü bateri eşliğinde Tablo, o kırışık ve sevdiğim sesiyle açıyor. Melodi, sözler, solistlerin birbiriyle olan uyumları çok güzel olmuş. Ama beni en çok etkileyen sözleri okuduğumda verdiği his oldu. Zaten söyleniş tarzı hayli üzücü olan şarkının anlamını öğrenince insan daha da melonkolikleşiyor. Sanırım şarkıda istemeyerek sevgilisinden ayrılmış ve ayrılık acısıyla geçmişte takılı kalmış birinden bahsediliyor. Duyguyu sözlere çok güzel aktarmışlar gerçekten.

''Bir gemiyle bana ulaştığında..
Anlayacaksın bir ada değil, buz dağı olduğumu.''

''Neye dokunursam buz tutuyor, bu yüzden tutmaya korkuyorum ellerini
Çünkü bana yaklaşırsan, buz kaplayabilir kalbini''

''İlkbahar tüm güzelliğiyle gösterse de kendini,
Sonbaharın uçurumunda duruyorum ben.
Kışta kaldı anılarım.
Kupkuru kalbimin çatlamış kabuğunda sıkıştırdım tüm sıcaklığımı.
Donmuş nehirde tutsak kaldı anılarım.
Tuttular beni, bırakmıyorlar ellerimi.
Ayrılığın soğukluğunu öğrendiğimden beri
Çiçeklerin açtığı bahar bir daha asla gelmedi.''

Tablo'nun sesini nakaratlarda GD'ye çok benzetiyorum. Her seferinde bu GD mi ne acaba, diyorum, o derece benzettim yani. Mithra Jin'in tok sesi şarkyı ince sesler arasında boğulmaktan kurtarmış ve ayrı bir hava katmış. Çuha, çuha...

Lee Hi'nin sesi çok güzel. Zaten K-Pop Star yarışmasında şarkı söylediğinde herkesi kendine hayran bırakması, en zor şarkıların altından bile başarıyla kalkması bu küçük kızcağızın yeteneğini kanıtlıyor ama bu şarkıda sesi ayrı bir güzel çıkmış. Ben daha önce hep daha sert bir tarzda, gırtlağını daha çok ön plana çıkaran şarkılarla dinlemiştim Lee Hi'yi ama It's Cold'da sesini daha yumuşak şekilde kullanmış ve ben yine çok beğendim. K-Pop Star'ı izleyen biri değilim ama, sadece Lee Hi'nin performanslarına bakmak için izlemiştim ve orda şarkı söylerken özellikle JYP'nin kendinden geçmesi, sanki dünyanın 8. harikasıymış gibi hayranlıkla kıza bakması daha doğrusu bakarken bile sanki bir şey olucakmış gibi kıyamaması, gözlerindeki, yüzündeki o ifadelerle beni gülmekten öldürüyor her izlediğimde. Neyse, bu kızı YG'ye nasıl kaptırmış bu hayranlıkla orasını anlamadım ama olsun, YG papa yeteneğin kokusunu almış bir kere, bırakır mı kızı. 
29 Ekim'de Lee Hi'nin solo albümünü de merakla bekliyorum. Sonrada 2NE1 ve Taeyang'ın albümleri gelsin ooooooovvvvv, şimdiden heyecan sardı içimi. 

Birkaç yabancı sitede YG Entertainment yüzünden Epik High'ın tarzını kaybettiğini düşünenlerin yazılarını okudum. Tam aksini düşünenler de var, benim gibi albümün tamamı çıkmadan bunun anlaşılmayacağı görüşünde olanlarda... Ama ben daha albüm çıkmadan tam yorum yapılmaması gerektiğini savunsam da, Epik High'ın tarzının değiştiğini düşünmüyorum, özelliklede YG Entertainment'in Epik High'ın tarzını değiştirdiğine(!) Çünkü YG Entertainment sanatçılarının yeteneklerini körelten bir şirket değil, aksine yeteneklerini geliştiren bir şirket. Ya da onları tarzlarını değiştirmeye, kendi istediği gibi şarkılar çıkarma zorlayan bir şirket değil. Sanatçılarının istediklerini ortaya koymalarını sağlayan ve de albümlerinin tamamı banlansa bile yine de kimseyi takmadan arkalarında duran bir şirket. Neyse, eğer illa da Epik High değişti, hayır efendim YG, Epik High'ı değiştirdi dersek, sadece dış görünüşlerinde değişiklikler olmuş diyebilirim. Bence bu da gayet normal çünkü YG'nin dış görünüşte alışılagelmemiş bir tarzı olduğunu hepimiz biliyoruz. 

Kısacası ben şarkıyı çok beğendim, dinledikçe daha da çok seviyorum. Havaların soğumaya başladığı şu günlerde böyle bir şarkı yayınlamanın güzel bir uyum olduğunu düşünüyorum. Kore'de 19 Ekim'de saatler 18:00'ı vurarken çıkacakmış ama biz daha şanslıyız öğlen albüm elimizde olur hehehehe. Albümde Park Bom'la da düet yapmışlar. Hadi bakalım, umarım güzel bir albüm olur. Heyecanla bekliyorum, şu an saatleri sayıyorum.

                                                                                                              ''Buz kadar soğuğum''



8 yorum:

  1. ''Bir gemiyle bana ulaştığında..
    Anlayacaksın bir ada değil, buz dağı olduğumu.''

    tek kelimeyle müthiş

    YanıtlaSil
  2. Şarkıyı bende sevdim.Özellikle Lee Hi'nin sesi çok güzel.Hüzünlü bir sesi var ve bu şarkıyla sesi çok daha güzel geldi bana:)
    Tablo'nun sesini bende GD'nin sesine benzetiyorum. Hatta şimdi yeni albümden ''UP'' şarkısını dinliyorum ve yine GD sandım.Bilmiyorum belki de bu sıralar çok fazla GD dinlediğimizden de olabilir:)Yok yahu bildiğin benziyor bunların sesleri:P
    Ve Tae'nin albümünü bende sabırsızlıkla bekliyorum,hemen çıksa da dinlemeye doyamasak:D
    Ellerine sağlık çingum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok beğendim Lee Hi'nin sesini bu şarkıda, albümündeki tarzı nasıl olucak onu da çok merak ediyorum valla. :) K-Pop Star'da daha jazz türünde şarkılar söylüyordu bu şarkıda daha slowdu bakalım bizi neler bekliyor. :))

      Benziyor tabi çingum ya, bende öyle dedim ilk sanırım çok fazla GD dinlediğimden ama benziyor işte yawww. :D

      Hehehe hemen çıksa da dinlemeye doyamasak, sevdim bu cümleyi çingum. :D

      Sil
  3. ben bu şarkıyı nasıl ve neden kaçırmışımmm !!!! biri bana bunu açıklasın nasıl gözümden kaçmış yahuuu başımı nerelere vurayımmm !!!

    hoihoi nomu nomu nomu arigatooo !!! chingum ellerine sağlık yine çok güzel bir yazı vee veee anladığın üzere bayıldım bayıldım ve tekrar bayıldım şarkıya . çok slow dinleyemeyen birisiyim ben ama slow beğendim mi de bırakmam peşini ve bu şarkıyı çok sevdim !!! *.*

    Ve epik high 'ı da sayende de tanıdım yandan dan Up 'ı çalıyor şuan onuda çok sevdim ee o zaman senden onun da bir yazısını bekleriz inş yazarsın meslektaşım *.*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çingu dur sakin ol hehehe. :D Al şarkı senindir istediğin kadar dinle. :D Kaliteli bir gruptur Epik High çingum, tavsiyem eski albümlerini de dinlemen. Ben burda biraz çabuk atım tuttum,YG değiştirmez falan dediydim ama tarzları değişmiş birazcık. Ama yine de bu albüm de güzel olmuş. :) Yazmak istiyorum çingum bütün albüm hakkında ama önce bi sindirmem lazım albümü. :) Ancak bayram dönüşü yazabilirim onu da. :)

      Sil
    2. benim bu aralar yine yeni grup yeni şarkı aşkım tuttuğu için farklı birşey gördüğüm an atladığıma baya heyecan yaptım chingu ya biyane *.* aldım şarkıyı valla tam dertlenmelik :P

      Ben şimdi bilmediğime eskisini birşey diyemiycem ama rap kısımları hoşuma gitti ki bu beğenmem için yeter :) yazını da merak ettim chingum çünkü eminim ki grupla ilgili birçok şey öğrenicem ^.^

      Sil
    3. O zaman sana biliyomusun bilmiyorum ama Nell tavsiye edim çingum, çok sevdiğim bir gruptur o da. :) Bende yazmak istiyorum çingum ama zor gibi ya. :( Neyse inşallah kısa zamana yazarım. :)

      Sil