2 Kasım 2012 Cuma

Epik High: 99



Epik High uzun bir aradan sonra 7. albümü olan 99'u hayranlarıyla buluşturdu 19 Ekim'de. Tabi ben her zaman olduğu gibi biraz ağırdan alarak ancak bugün yazabildim yazıyı. Yazmak istiyordum, yazmazsam iki gözüm açık giderdi valla. Bugün de yazmazsam artık hiç yazamam diye kollarımı sıvadım, eee malum sınavlar başlıyo iki, üç bi şeye bakmak lazım. 

Albümün adının 99 olmasının sebebi, albümde 9 şarkı (artı bir kısa parça) bulunması ve de üyelerin 9 sayısını sevmeleri. Bunlar birleşince de 99 çıkmış ortaya. Ayrıca bu sefer müziklerini insanların %1'nin değil %99'unun sevip benimsemesini umuyorlarmış. Biraz da bu yüzden 99 olmuş albümün adı. Son olarak albümün iki ana parçasının olmasının sebebi YG'nin Up'ı Epik High'ın da Don't Hate Me'yi istemeleriymiş. Sonunda kimsenin gönlü kalmasın demişler ikisini de uygun görmüşler. Albüm çıktı çıkmasına da uyuz olduğum bir şey var “Move Out of the Way” ve “Ghost” parçalarının nete verilmemesi. Yalnızca albümde olucaklarmış o şarkılar. Eyşşşşş! Çok sinir oldum, çok hem de.

Neyse, İt's Cold yazımda Epik High'ın tarzının tam albüm çıkmadan değişip değişmediğinin anlaşılmayacağını, yinede YG Entertainmet'in grubun tarzını değiştirmediğine olan inancımı dile getirmiştim. Sonradan anladım ki azıcık erken konuşmuşum. Ama olsun, herkes hata yapar değil mi? :P 
Tarzları değişmiş, evet ama çokta kötü olmamış. Yine de K-Pop piyasasındaki birçok albümden binlerce kat iyi bence. Evet, eski Epik High değiller ama ben yinede severek dinliyorum bu albümü de. Eski albümlerini dinlerken ne bilim böyle farklı bir tat alıyorum ben. O şarkılardaki ruh bu albümde yok ne yazık ki. Lafı fazla uzatmadan albümün sevdiğim ve sevmediğim yanlarını söylemek istiyorum.


01. UP (feat.  Park Bom)

Çoğu kişi Park Bom'un bu şarkıyı mahvettiğini düşünse de, GD&TOP'un ''Oh Yeah'' parçasına benzetse de ben beğendim. Zaten Park Bom'un sesini çok beğenirim. Kore'de en sevdiğim kadın vokallerden biridir. Şarkıya sesiyle eşsiz bir lezzet katmış bence. Bu parçada Park Bom'un vokalini gökyüzünden ulu bir ses geliyormuş gibi hissediyorum. Mithra Jin'in kendine özgü rap söyleme tarzını seviyorum. Şarkının verdiği ''Ne olursa olsun pes etme.'' hissini seviyorum. Hip-Hop ve rock karışımı güzel bir şarkı ama eski Epik High tarzından çok uzak. Bu arada klibi beğenmedim. Sözlerle ne alaka yani?


02. Don't Hate Me

Klibi izlediğimde küçük şeytanlar tarafından şaşkına uğradım valla ne yalan söyliyim. Hannibal Lecter, Jigsaw, Küçük GD, Lady Gaga, Joker, 13.Cuma'nın Jason'ı ve daha nicesi. Epik High üyeleri, The Omen'nin şeytan çocuğu Damien ve köpeği tarafından etkilenip süpermarkette isyan ederler, vahşi çocukların gelmesiyle de adeta kaos çıkar. Bana GD'nin Crayon klibini anımsattı, onun gibi renkli. Şarkıda ''Kötü bir şey yapmasam bile insanlar benden nefret ediyor ama sen etme.'' diyor şair. Belki de bu korku filmi serisinde yetişkin insan yerine çocukları kullanmalarının sebebi ne kadar vahşi olsalar da sonuçta çocuk onlar, görünüşlerine değil de onların masum içlerine bakın, bizde öyleyiz demek istiyorlardır, ne bilim. Şarkıda küçük Gaga ve gangster'in ayrılma sahnelerindeki kadın sesi Tablo'nun eşi Kang Hye Jung'a aitmiş duyduğum kadarıyla. Bu sahne favorim yalnız. İki velette çok şirin.
 
 
 
 
Birde yine bu ganster bacaksızının, GD'nin ve Mithra Jin'in efkarlanarak kafa çektikleri sahne favorim. Kesin gangster Gaga'sını düşünüyor içerken. 
Klibi daha önce Epik High'ın ''One, Run ve 1 Minute 1 Second'' kliplerini çeken Hang Won Ki çekmiş. 


03. Wrong

Geçmişteki pişmanlıklardan bahseden bir aşk şarkısı Wrong. Biraz disco müziği havası sezdim, biraz akustik öyle yuvarlanıp gidiyoruz işte. Kıza ''Git'' diyor. ''Sıkıcısın, bıktım senden, beni hasta ediyorsun, delisin, yoruldum seninle, utandırıyorsun beni, beni sevmiyorsan git başka birini bul...'' falan filan derken bide fark ediyor ki aslında kızı seviyormuş ve söylediklerine pişman olmuş. Ama ne yapalım son pişmanlık fayda etmez. Melodisini sevdim şarkının, çekici. Gitar riflerini ve nakaratı sevdim. Nakarattaki ''Wrong wrong wrong. I'm sorry.'' kısmı dilime takıldı fena bir şekilde. Şarkı kendini tekrar ediyo gibi bir his veriyor mesela ilk kısmıyla ikinci kısmı aynı gibi. Ama yine de fazla kulağımı tırmalamadı. Severek dinlediğim bir parça.


04. It's Cold (feat. Lee Hi)

Bu şarkı hakkında şurada yazmıştım aslında ama birkaç bi şey daha eklemek istiyorum. Bence albümün ana şarkısı It's Cold olsaymış çok daha iyi olurmuş. Albümdeki en sevdiğim parça bu. Bu kadar sevmemin sebebi Epik High'ın eski şiirsel sözleri, duygulu raplari ve büyüleyici müziği hissini vermesi. 


05. You Don't Deserve Her (feat. Gaeko of Dynamic Duo)

''O bir yankesici ama ben Robin Hood'um.
Uzun bir film gibi gözükse de o kısa film. Ben Hollywood'um.
Bu yüzden bebeğim bana gel. Benim kadınım ol.
Benim olmasan bile, onun da olmadığın sürece sorun yok.''

Albümdeki bir diğer favori şarkım. Beatbox'un hüküm sürdüğü bir şarkı. Genelde beatbox çok fazla ilgimi çekmese de yetenek gerektiren bi iş, şarkıya da yakışmış şimdi. Beatbox ve gitar mükemmel bir uyum sergilemiş bu şarkıda ve eski tarzlardan izler gördüm yine You Don't Deserve Her'de. Zaten Dynamic Duo ile daha önceden de birden fazla şarkılarında düet yapmışlardı. Gaeko'nun yumuşak sesi, Tablo ve Mithra Jin'in tutkulu raplari bu şarkıyı sevmemde büyük bir etken. Şarkıda bide  Gaeko'nun kısımlarında egzantirik bir his var. Ne olduğunu tanımlayamadığım farklı bir ezgi çok yakışmış şarkıya. İspanyol ezgileri dicem ama emin değilim yani.


06. Get Out The Way ( The Bad Guy)

''Televizyon izlediğimde şiddet içeren programları izlerim.
Bir kahraman gibi davranmaktansa serseri gibi davranmayı severim.
Ben kötü adamım.
Bir kızla çıkarsam kötü kızlar tercih ederim.
Melektense kötü huylu kızlardan hoşlanırım.
Kötü kızlar, bu kötü adama iyi geceler deyin.

Hırsla kafayı bozmuşsam ne olmuş? Ben Tony Montana'yım.
Kulaklarına yutkunarak fısıldayan Hannibal Lector'ım.
İyi gibi görünmesine rağmen şeytan olan Dexter'ım.''

Gibi cümleleri olan ilginç bir şarkı. Yine seri katillere yer verilmiş, kendilerini onlara benzetmişler. Nostaljik bir havası var şarkının. Eski rock'n roll havası sezdim. Özellikle nakaratlarda boogie-woogie dansının ayak figürlerini yapmak istiyorum

Tablo'nun ''Juha, I’m the bad guy.'' demesini seviyorum ama ''I’m your father, but I’m also one bad mother.'' derkenki sert tarzına da bayılıyorum. Sonra bazı yerlerde Tablo ve Mithra Jin'in dışarı hava verirlermiş gibi rap yapmaları hoşuma gitti. Bide nakarata geçerken çalan gerilim hissi veren siren gibi müzik hoşuma gitti. Son olarak seri katillere yakışır şekilde sondaki korkunç kahkahayı da sevdim.


07. Kill This Love

Ve favorim olan şarkılardan biri daha. Başta ve ortalarda ilahimsi bir şeyler söyleyen kadını sevdim. Bolca elektronik müzik üzerine inşa edilmiş bu parça. Sevdiceği tarafından terk edilmiş ama tek taraflı aşkı bitmeyen bu yüzden de acı çekmeye devam eden bir adamın aşkını alatıyor. Sözlerdeki acı çekermiş hissini söyleyiş tarzlarına başarılı bir şekilde yansıtmışlar. Bravo.


''Kurtarın beni!
Lütfen, kurtarın beni!
Birileri bu aşkı öldürmem için bana yardım etsin!
Tanrım, yardım et bana!
Yağmurlu gecelerde, bana  geldiğinde
Kalbimin derinliklerine gömdüğüm anılarımın her bir parçası
Ok gibi uçarlar bana doğru .
Eskiden rüyalarımı süslerdin.
Neden şimdi her gece kabuslarımı giriyorsun.
Sen beni çaresizliklerin en derinine ittin
Kanatlarım yoktu benim.
Lütfen, cevap ver bu bittiği anlamına mı geliyor.
Öldürecek beni kimsesizliğim.
Boğacak beni pişmanlıklarım.
Sen yaşasan bile ben ölürüm. Bunu bilmiyor musun?
Gözlerimi açsan bile bir süre sonra kapanacak göz kapaklarım.
Katil, katil, katil.
Sen nefes alsan bile benim soluğum kesilir.
Katil, katil, katil.''


07. New Beautiful

Bu şarkıyı acayip derecede Bigbang'in Tonight'ına benzettim o yüzden pek sevmedim. Özellikle başı son derece benziyor. Yani aslında Tonight'ı çok severim. Bigbang'ın en sevdiğim şarkılarındandır. Her dinlediğimde ilk kez dinliyormuş gibi olurum ve Tonight farklı bir mutluluk verir bana. Ama bu şarkı biraz Tonight'ın etkisinde kalmış sanırım o bakımdan dinlemiyorum daha doğrusu dinleyemiyorum. 




0 yorum:

Yorum Gönder