1 Kasım 2012 Perşembe

Lee Hi 1,2,3,4



''Bu kız bu sesi neresinden çıkarıyor? Bu yaşta nasıl bu kadar güçlü bir sese sahip.'' dediğim Lee Hi, YG'nin yeni solo şarkıcısı olan Lee Hi çıkış parçasını yayınladı geçtiğimiz günlerde. Tamda düşündüğüm bir tarzda, Lee Hi'nin sesine yakışan bir şarkıyla çıkışını yaptı. Şarkının adı ''1,2,3,4'' gibi enteresan bir ad. Valla ilk duyduğumda garibime gitmişti, çünkü genelde şarkıların isimleri rakamlarla yazılmaz bildiğiniz gibi. Ama şimdi ortalarda ''I said one and two and threeeeeee four'' diye dolanıyorum. Lee Hi'nin sesine son derece uygun bolcana çığırmalı, bağırmalı, fazlacana Uuuuuh'lamalı bir şarkı 1,2,3,4. Çok güzel yorumlamış şarkıyı, hakkını vermiş bence. Parça aslında basit, çok bir özelliği yok. Temelinde davul yatıyor. Aralarda şarkıya renk ve hareketlilik katan ve bence müzikte asıl vurgulanmak istenen enstrüman olan org ailesinden bir alet çok dikkatimi çekiyor ve hoşuma gidiyor. Bana Phantom of the Opera'nın başında çalan enstrümanın daha hafifletilmiş bir türü gibi geldi.

Şarkı funk ve soul türünde. Soul dediğimiz müzik türü de ilgi çekici ritimleriyle ön plana çıkan, R&B elementleri içeren, daha çok vokale ağırlık verilen bir tür. Bu da melodinin neden basit olduğunu bize anlatır gibi çünkü amaç Lee Hi'nin o güzel sesini ön plana çıkarmak. Hani istemsiz parmak şıklatmaları, müziğe uygun doğaçlama vücut hareketleri yaptığımız şarkılar vardır ya, hah işte böyle bir tür soul müzik. Neyse, ansiklopedik bilgileri geçelim de şarkının bana ne hissettirdiğini anlatim size. Yukarıda da bahsettiğim şekilde şarkıyı dinlerken oturduğum yerde kıpırdanmalar, kafa oynatmalar ve parmak şıklatmaları yaşıyorum. İçinde nostalji barındırdığından kendimi eski dönemde hissetmeme neden oluyor. Zaten klipte buna uygun yapılmış gibi. 60'lar modasını andıran kostümleriyle, dans şekilleriyle, dönem filmlerinde görmeye alışık olduğumuz sinema önleri ve tabelalarıyla, Broadway temalarıyla geçmiş zaman havası yakalanmak istenmiş gibi. Bunun yanında klipte bi modernlikte sezmedim değil yani. Klibin başındaki berberin önünde olan sokak dansçılarının dans tarzlarına uygun olamayan kıyafetleri ve sondaki sinema önündeki sahnede sarı taksilerin içinden sıyrılan, markasını çözemediğim ama o döneme kesinlikle ait olmadığını bildiğim siyah modern araba gibi. Klibe bayağı bi uğraşılmış orası belli. Bu arada klibi Bigbang'in Monster ve Blue'sunu 2NE1'in ise Lonely'sini çeken Han Sa Min kangdongnim çekmiş. Güzel bir müzik video olmuş, ellerin dert görmesin, ellerine sağlık yönetmen amma amma o kız olmamış. Şarkıyı, beğendim. Kliple şarkının uyumunu da beğendim ama başrolü beğenmedim. Her ne kadar sesi farklı ve güzel olsa da Lee Hi yakışmamış kameraya. Sıkılmış gibi bi hali vardı. Belki ilk kez böyle bir şey yaptığından heyecanlanmış olabilir. Ya da daha durumun farkına bile varamamış olabilir. Ya da YG papadan gelen ''Şirin olamaya çalışma. Havalı dur.'' (Aşağıya ekleyeceğim klibin yapım aşamasında gerçekten böyle söylüyor papa) komutuyla kendini çok kasmış olabilir. Sebep ne, orasını bilemicem ama sonuç itibariyle Lee Hi'yi ilk klibinde beğenemedim. Bide o baştaki mavi lensler ne Allah aşkına ya. Hayır, olmuş mu yani? Korkunç göstermiş kızı. Zaten istemeden klip çekiyormuş gibiydi o gözlerle daha bi bezmiş görünmüş. 


  
Fotoğraflarda çok şirin çıkmış ama, beğendim.

Şarkının sözleri Masta Wu'ya aitken prodüktörlüğünü Choice37 ve Lydia yapmışlar. Şarkının anlamına baktığımda önce ''Bu sözler 16 yaşında bir kız için birazcık fazla değil mi?'' dedim ama sonra düşündüm ki kızın zaten yaşından büyük bir sesi var. ''Bu sesle nasıl bir şarkı söyleyebilirdi ki. Çocuk şarkısı söylücek hali yok ya.'' dedim. Neyse buraları da geçersek ''Şubiru rab bap...'' dediği yerleri ayrı bi sevdim. Evet, işte bu kadar diceklerim. İleride Lee Hi'nin kamera önünde daha rahat olmasını dileyerek ve umaraktan ben ufak ufak kaçarım. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere çingular.


Klibin yapım aşaması


14 yorum:

  1. Lee Hi'nin sesi gerçekten çok güzel. Harika bir sesi var. Ben bu şarkıyıda sevdim zaten bir süre sonra dilime falan dolandı. Ama Lee Hi olmamaış;kendini fazla kasmış. Çok soğuk ve seninde dediğin gibi sıkılmış duruyor. Daha 16 yaşında biliyoruz ama şarkının sözlerine uygun hiç havalı durmuyor.Yg Papa yanlış demiş kıza:) Bence şarkının sözlerine rağmen farklı bir tarzı olmalıydı. Klipde illaki olması şart değildi;havalı bir kız olabilirdi bu şarkı için.Ama başta da dediğim gibi şarkı ve ses çok güzel.:)
    Çok güzel yazmışsın yine;ellerine sağlık çingum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim çingum. :)YG papada yanlış demiş kızda saçma sapan durmuş. Sonuçta da böylesine kötü bir klip çıkmış. İzlemelik değil sadece dinlemelik olmuş Lee Hi. :)

      Sil
  2. Acaba gumiho special Part 2 gelicek mi??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelicek ama çok yavaşım bende farkındayım. :( Sizleri bu kadar beklettiğim için kusura bakmayın.

      Sil
  3. Renkli lensler, sarı saçlar... Asyalılar şunu bir türlü anlayamıyor; renkli göz ya da sarı saç bir Asyalıya yakışacak olsaydı Tanrı bazılarını öyle yaratırdı! Zorla güzellik olmadığını bir türlü kabul edemiyor Koreliler.
    Kızın sesini çok beğendim, şarkısını da. Klişe kpop sınırlarının dışında olması hoşuma gitti. Lakin görüntü konusunda aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Tek kelime ofsayt!
    Lee Hi başka bir ülkede çıkış yapmış olsaydı kimse tipine takılmazdı. Lakin görüntüye bu kadar takık, bütün ünlülerin aşırı derecede güzel ve kusursuz görünmesi gerektiği algısı yerleşmiş bir ülkede Lee Hi benim gözüme battı. Hoşuma hiiiç gitmedi.
    Yine de takılmayabilirdim, klibindeki o acayip tavrı ya da tavırsızlığı olmasaydı. Kızın mimikleri nereye gitmiş allasen?? Havalı olmayı tamamen yanlış anlamış! Göz kapaklarını yarıya indirip balık balık bakmakla cool olunmadığını söylemeli biri! Ağzını hiç açmadan karnından şarkı söylemesi ise... Ona söyleyecek söz bile bulamıyorum. Kısacası Lee Hi dinlenesi bir şarkıcı olabilir, ancak kesinlikle izlenesi değil. İzlenesi olamadıktan sonra da popstar olmaya çalışmanın bir mantığı yok kanımca. Popstar dediğin güzel olmasa bile havalı olmalı arkadaş! Nokta

    Doğu Asyalı kpop fanları yine sağda solda gözünü kapatmış kız için muhteşem, aşırı güzel, çok havalı vs yorumlar yapıyorlar. Zaten onlara bakılırsa tüm Koreliler aşırı güzel, yetenekli ve havalı. Lakin videonun altındaki Korece yorumlara bakınca net olarak görünüyor ki, kızın haleti ruhiyesi yalnızca bizi değil Korelileri de feci halde rahatsız etmiş. İğreti durmuş yani...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm demek Koreliler de aynı fikirde bizimle. Gerçi aynı fikirde olmayacacak bir şey yok göz görüyo iyi mi, kötü mü olduğunu. Doğu Asyalı fanlara diyecek bir şey bulamıyorum yani. Tamam kızın sesi çok güzel ama kameraya yakışmamış bu bir gerçek. Bariz şekilde çok kötü duruyo ekranda. Hayır, kendi klibini çekiyosun kazulet gibi durmanın anlamı yok.

      Evet, o konuda haklısın. Tanrı isteseydi renkli gözlü, sarı saçlı yaratırdı onları da. Ama aslına bakarsan zorla güzellik oluyo. :D :D Estetikte harikalar yaratıyolar. Bi ünlünün eski halini gördüğümde şok oluyorum. Zorlaya zorlaya çok güzel oluyolar, yani ben beğeniyorum en azından. :D :D

      Valla görüntüsü dediğin gibi benimde gözüme battı ama dış görünüşüne göre yargılayıp tepki çekmiyim dedim esasında. Acilen kızın tipini düzeltmeleri lazım yoksa bu piyasa kabul etmez.Yorumun için teşekkürler bu arada güzzi. :)

      Sil
    2. Allkpoptaki yorumlara falan bakmayin siz. Koreliler elestiri konusunda dunyanin en acimasiz milleti. Unlu olmak istiyorsa kusursuz bir robot gibi olmali diyor ve terbiyesizlige varan acimasiz yorumlar yapiyorlar. Toplum icinde abur cubur yiyen hafif tombik kizlara "iyk domuz utanmadan bir de yemek yiyor!" diyen adamlardan ne beklenir ki zaten XD

      Sil
    3. Ay nasıl bi millet bunlar ya. İsteyen istediğini yer, mutlu olduğu kiloda olur millete ne yani. Güzellik saplantı haline gelmiş sanırım. Düşündükleri tek şey kusursuz güzellik. Doğruyla yanlışı falan ayırt edemez olmuşlar.
      Hayır biraz insan olsalar karşıdakini rencide edicek şeyler söylemezler üstelik toplum içinde. Bazen çok üzülüyorum bu korelilere.

      Sil
    4. Bende çok şaşırdım gerçekten koreliler böyle insanlar mı?? hani kpop fanı degilim ama genede üzüldüm Guzzi blogunda çok iyi olduklarından bahsetmişti şimdi ondan böyle sözler duyunca şok oldum

      Sil
    5. Aslında birazcık böyle olduklarını biliyodum ama bu derecede takıntılı olduklarını duyunca ben bile şaşırdım.

      Sil
  4. chingum :) bende diyorum ne zaman gelecek bu yazı yoksa hoihoi ninde sınavlar başladımı benim gibi :D ama tabi benim gibi o havaya sende daha girememiş olabilirsin olabilir valla bak ben buralardayım :D :D
    Kesinlikle şarkı bir bayan sesine çok yakıştırdığım tarzda . Hatta Christina Aguilera'nın burlesque filminde bolcana söylediği tarzda hatta çok güzel el şıklattıkları kısımda vardı :D Anladığın üzere tarz acayip hoşuma gitti sesinede çok ama çok yakışmış senin de dediğin gibi uuuhh lar muhteşem *.*

    Aç sürekli dinle şarkıyı ama sadece dinle izlemeeeeee !!!!!

    Sokaktan geçen birini zorla alıp klip çekmişler gibi duruyor !!! o ne yaa !! kızım sen neyin kafasındasın yg de sanatçı olmuşun lan sen !!! o şirkette kapı gibi bigbang 2ne1 var sesin çok güzel tamam ama ama amaaaaa yok çok kötü duruyor klipte yani kızın tarzı bu değil cidden birden gözüm de orda Ailee yada G.na falan canlandırdım böyle beliyle kıvırtıcak el şıklatıcak falan wuuuuu *.*

    Ama sesi çok güzel şimdi ya :D Neyse chingum sen zaten gerekli herşeyi söylemişsin :) ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah çingum hiç sorma ya çok dertliyim o konuda. Doğum günümden bir gün önce ve daha da kötüsü doğum günümde sınavlarım var ya. Geçen senede d.günümden sonraki gündü. Of çok şanssızım bu konuda. :((( Çalışmam lazımken şurada vakit öldürüyorum bide. :(

      Evet, izle ama dinleme. :)) Doğru diyosun koskaca YG'de sanatçı olmuşsun ya. Daha ne istiyon kızım. Gerçekten bu klip bu kızın olmamalıydı, şöyle güzel kıvıracak birileri lazımdı. İzleme dinle sadece. :) Teşekkür ederim çingum yorumun için. :D

      Sil
    2. benimde her sene 31 ekim de olurdu yine öyle oldu :D geçen sene genel kimya bu sene termodinamik :D kaderimiz bu doğum günlerimize sevinemez olduk :D

      rica ederim chingum sen böyle güzel yazı yazmışsın okuycam tabii :D kendim yazamıyorum bunalımdayım :P sizinkileri okuyup mutlu oluyorum :D :D

      Sil
    3. Of valla kaderimiz haline geldi, çok sinir bi durum. :(
      Bizimkileri okuyup mutlu olman güzel ama en kısa zamanda senin yazılarını da bekliyorum çingum. :D :D

      Sil