30 Kasım 2012 Cuma

Lee Hi - Scarecrow



Kendisi küçük ama sesi büyük çaylak Lee Hi, ikinci single'ı 'Scarecrow' ile bir kez daha sevgimi ve beğenimi kazandı. Scarecrow, '1,2,3,4'ten son derece farklı ve yavaş bir parça . R&B türündeki şarkıda enstrüman olarak zeminde piyano var ancak birçok farklı enstrüman izleri görmek mümkün: Keman, ksilofon, davul, gitar, marakas. (Enstrüman konusunu abartmış olabilirim ama sanki bütün bu sesleri duyduğumu zannettim) Azıcıkta elektronik seslerle süslenmiş son derece kaliteli bir single olmuş 'Scarecrow'. Ben özellikle su damlası ve filmlerde toz serpiştirirken ki sese benzer sesi çok beğendim, çok farklı bir hava katmışlar. Parmak şıklatmaları da çok yakışmış şarkıya. Giriş kısmında Lee Hi şarkı söylediğinde arkada yok denecek kadar az piyano dokunuşları olmasını, yalnızca vokalin sesinin ön plana çıkmasını, şarkı ilerledikçe piyanoya kemanın eşlik etmesini ama yine yumuşak dokunuşlarla çalınmasını ve Lee Hi'nin de yavaştan güçlüye doğru sesinin değişimini beğendim. Ortalara geldikçe müziğin de orta tempoda güçlenmesini, kapanış bölümüne doğru Lee Hi'nin sesinin yükseklere doğru uçmasını ve ona eşlik eden yardımcı vokalleri de beğendim. Enstrümantal açıdan son derece zengin olan bir parça 'Scarecrow'. Zaten vokale söyleyecek lafım yok, bir harika.

'Scarecrow'un aslında Park Bom'un 2NE1 ile çıkış yapmadan önceki solo albümünde olması planlanmış. Hatta YG bunun hakkında 12 Nisan 2007 tarihinde açıklama bile yapmış. Bir gün JYP, DJ DOC Ve Psy ile birliktelerken JYP'den şaka yollu Park Bom için şarkı yazmasını istemiş, o da kabul etmiş. YG Papa şöyle de bir not düşmüş: ''Bu bir YG şarkıcısının ilk defa JYP tarafından yapılan şarkıyı seslendirişi olacak.''
Park Jin Young'u böylesine güzel bir şarkı ortaya çıkardığı için tebrik ediyorum ben kendi adıma.

Seni unuttuğumu düşünebilirsin
Başka biriyle mutlu olduğumu da düşünebilirsin
Ama hala seni unutamıyorum bunun gibi
Herkes gittikten sonra bile tek başına orada duran bir korkuluk gibi.


Yıllar önce bu güzel şarkıyı Lee Hi'nin seslendirebileceğini kim bilebilirdi. Öyle, değil mi? Eee, ne demişler: Kime niyet kime kısmet. Ben yinede Park Bom'un da şarkının hakkını vereceğinden eminim. Şarkının ufacık bir bölümünü söylediği videoda bile, o kısacık anda bile gerçekten çok beğendim. İlerde 'Scarecrow'u Park Bom ve Lee Hi'nin beraber söylediği bir performans izlemeyi umuyorum, inşallah. Sizce de çok güzel olmaz mı?

Son olarak Lee Hi'nin ilk solo albümü en erken Aralık'ta, en geç 2013 Ocak'ta çıkacakmış. Ama bence YG'de bu takvim sorunu varken albüm 2014'te falan da çıkabilir yani. 


Fark ettim ki Kasım ayındaki ilk yazıma Lee Hi ile başlamışım ve Kasımın son gününde de kapanışı Lee Hi ile yapmak istedim. :D Bu gereksiz açıklamadan sonra bir daha ki yazıda görüşmek üzere kendinize iyi bakın çingular. :D

4 yorum:

  1. Bu şarkıyı bende sevdim sese diyecek bir şey yok zaten. Lee Hi'nin sesi ve şarkılarını dinlerken koreli olduğu pek aklıma gelmiyor doğrusu. Hep bir amerikan havası var. Özellikle bu şarkıda bunu çok hissettim.Ve sana katılıyorum Park Bom'da söylese şahane olurdu. Umarım bir gün söyler:)
    Ellerine sağlık çingum:) Senin müzik temalı yazılarını okumayı seviyorum;hep yaz böyle ve sen de kendine iyi bak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çingum bende de aynı hisleri uyandırıyo Lee Hi, sesi kesinlikle Asyalı gibi değil. :) Gerçekten Asyalılardan çok farklı ve bu yaşta böyle güçlü bir gırtlak waaaooow diyorum. Normalde kardeşim benim dinlediğim müzikleri dinlemez özellikle Bigbang falan çok başımı ağrıtıyor der. :( Zaten yabancı müzikte pek dinlediği yoktur anlamadığım şeyi niye dinliyim der ama Lee Hi'yi dinlettiğim zaman o bile şok oldu, ağzı açık kaldı. Özellikle K-Pop Star'Da söylediği Sway şarkısını çok beğeniyor. :))
      Öyle kendimce bir şeyler yazıyorum bazen saçma bulup acaba yayınlamasa mıydım falan diyorum ama beğenmene çok çok çok sevindim çingum. :D Seninde yorumuna sağlık. :D

      Sil
  2. yazını okuyunca ve şarkının da anlamının bir kısmını görünce severim kesin bunu dedim dinledim ve sevdim :D :D Ellerine sağlık çingu sen her beğendiğin şarkıyı burada paylaşmaya devam et olur mu yoksa ben habersiz habersiz dolanmaya devam edeceğim bak,yapmayım böyle şeyler :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaa olmaz ama öyle, tabii ki bu güzel şarkılardan seninde haberin olmalı. :D Şaka bi yana şarkıyı beğenmene ve buna vesile olan yazımı da beğenmene çok çok sevindim çingum. :D Elimden geldiğince düşüncelerimi yazmaya, kulağımın seçebildiği kadar da şarkının türünü ve enstrümanlarını seçmeye çalışıyorum. :)) Sanırım birkaç güne Nell'in yeni albüm yazısını yazıcam umarım onu da beğenirsin. :D

      Sil