6 Aralık 2012 Perşembe

Nell - Holding Onto Gravity


Nell, Yer çekimine Sıkı Sıkı Tutunuyor...

En sevdiğim Koreli gruplardan olan Nell'in yeni albümü çıkar çıkmaz dinledim bir solukta. ''Gravity Trilogy'' yani ''Yer çekimi Üçlemesi'' adını verdikleri albümlerinin ilk bölümü olan 'Holding Onto Gravity'i yayınladılar 3 Aralık'ta. Üçlemenin ikinci bölümünde bir single olucakmış ve son olarak albüm yayınlıcaklarmış. Grubun solisti Kim Jong Wan, ''Biz istesek te istemesek te yer çekimi var. Ve bizi sürekli aşağı çekiyor. Biz de bunu aşk ve yalnızlıkla özdeşleştirerek bu adı kullandık.'' demiş albümü açıklarken. Bence sıra dışı bir düşünme tarzı. ''Şarkı sözlerinde ne demek istediğimi anlayacaksınız.'' demiş ayrıca ve yine harika aşk sözleri yazmış. Ama Nell'i bu kadar sevmemde ki etken ne Jong Wan'ın yazdığı mükemmel sözler ne grubun yaptığı harika müzik ne de verdikleri o melankolik his. Nell'i bu kadar sevmemde en önemli şey solistlerinin sesi. Kim Jong Wan'ın sesine bayılıyorum, çok farklı bir sesi var. Ya anlatamıyorum ama acayip beğeniyorum bu adamın sesini. Neyse, efenim Nell yine hayal kırıklığına uğratmadı ve bize dinlememiz için olağanüstü şarkılar armağan etti. 




01. Coin Seller (Intro)
İşte bu! Çok sevdim, bayıldım. Bir intro için çok fazla mükemmel. Başta arka plandaki kalabalığın uğultusunu duyuyoruz, müzik girdikçe uğultu yavaş yavaş kayboluyor. Bence burda bu mini albümdeki parçalar ve sonradan gelicek olan asıl albüm sizi aynı bu intro'daki gibi dünyadan soyutlayacak demek istemişler: ''Dünyanın dertlerinden, gereksiz insanlardan sıyrılın gözlerinizi kapatın ve müziğin sizi o kalabalıktan almasına izin verin.'' Kulaklarım beni yanıltmıyorsa Bass gitar kullanılmış. Son olarak, müzik çok dinlendirici ve yankı yapmasını çok sevdim, doğallık katmış.




02. White Night
Albümün çıktığı gün, yorucu bir günün ardından laboratuvardan çıkıp hemen eve geldiğimde heyecan içinde klibi izlemiştim ama dürüstçe ne şarkıyı beğenmiştim ne de klibe bir mantık bulabilmiştim. Taeser'ı izlediğimde beklentim yüksekti ama günler sonra şarkı yayınlanıp ta dinleyince bir tek nakarat hoşuma gitti. Çok değil yalnızca bir iki kere daha dinlediğimde ve sözlere baktığımda şarkı gözümde mükemmel ötesi bir statü kazandı. Klip bile öyle bir şahanelik kazandı ki... Hatta en ince detayına kadar düşünülmüş, hem sinematografi açısından hem de anlatılmak istenen konu bakımından son derece harika bir klip. Başrolde Im Soo Jung var, şahsen ben bu kadını beğenmem ama iyi bir oyuncu ve klipte duyguları çok iyi yansıtmış, kısacası klibin mekan renkleriyle uyumlu olan beyaz elbisesi içinde, dağınık saçlı Im Soo Jung hoşuma gitti. Dediğim gibi ilk başlarda klibi anlayamamıştım, özellikle sonda Im Soo Jung'un ölüp dirilmesini, yerde cansız vaziyette yatan milyonlarca bedeni anlayamamıştım. ''Bu kadın ne yapmaya çalışıyor, ne arıyor?'' falan demiştim. Ama sonra düşününce sözlerle ilişkili olarak geçmişi bir türlü aklından ve kalbinden atamadığını, sürekli olarak anıları içinde kapana kısıldığını, anıları ona acı verse de bir türlü yakasını bırakmadığını anladım. Ve o sondaki bana çok saçma görünen Im Soo Jung'un ölüp dirilme sahnesi bir anda aydınlık kazandı. Aslında o sahnede anlatılmak istenen kadının sonsuz bir kısır döngü içinde sıkışıp kalmış olması. Elinden hiçbir şey gelmiyor, sevdiğini unutamıyor ve hatıraların verdiği acıları çaresizce tekrar tekrar yaşıyor. Aslında hatıraları onu mutlu ediyor ama bir daha asla o anları yaşayamayacağını bilmek acı veriyor ve onu öldürüyor. Uzaydan düşmesi ve her şeyin farkına vardığında tekrar ışık hızıyla uzaydan düşüp ölüp, canlanması sözlerle de ilişkilendirince aklıma bunları getirdi. Im Soo Jung'u geçip Nell üyelerine gelirsek öncelikle imajlarında ki değişim hoşuma gitti. Klipte ise ilk önce karanlık kasvetli bir odadalarken sonra odanın havasının bir anda değişip soğuk bir atmosfere bürünmesine ve üyelerin tutkuyla müziklerini yaparken üzerlerine kar yağmasını çok sevdim. Müzik video hakkında son düşüncem ise 2012'nin en sevdiğim kliplerinden biri oldu. 



Evet, gelelim şarkıya. Şu kadarını rahatça söyleyebilirim ki bu şarkı benim en sevdiğim Nell şarkılarından biri oldu. Sözler harika, müzik harika, enstrümanların birbiriyle olan uyumları harika ve hepsinden önemlisi Kin Jong Wan'ın o insanı alıp götüren büyülü sesi harika. Nell parçalarının özelliklerinden olan melankoliyi 'White Night'ta derin bir şekilde yine hissediyoruz. Dinlerken dalıp gidiyorum, nereye gidiyorsun diye sormayın inanın bende bilmiyorum. Albüm çıktığından beri bu parçadan başka bir şey dinlemez oldum, kulağımda müzik varsa eminim %95'inde 'White Night' çalıyordur. Yemin ediyorum birkaç günde şarkıyı eskiticem diye korkmaya başladım. Önceleri şarkının yavaş tempoda giderken nakaratlarda birden sıçrayarak yükselmesini çok sevdim. Alternative rock ballad türünde olağanüstü bir şarkı olmuş, dinlemeye doyamıyorum. Şarkının çevirisini yaptım. Umarım beğenirsiniz, birkaç kaynak kullandım çevirirken. O yüzden umarım burasını yanlış çevirmişsin demezsiniz. İnşallah seversiniz.




03. Holding Onto Gravity
'Holding Onto Gravity', albümün ana parçası ama ben öyle bayıla bayıla dinlediğimi söyleyemeyeceğim. Neden? Çünkü 'White Night' gibi üzerinden mükemmellik akan bir parça var albümde. Aslında 'Holding Onto Gravity'de çok güzel bir şarkı ama 'White Night'a gönlümü kaptırdım bir kere, ne yapabilirim? Yani şarkının bir suçu yok, bütün sorun tamamen benden kaynaklı. Benden daha iyilerine layık bu şarkı. :P
Şaka bir yana, bu parçayı da sevdim. 'White Night'taki gibi zıtlık yaratan inişli çıkışlı müziği hoşuma gitti. Ve bu zıtlıklar arasındaki geçişler gerçekten çok başarılı olmuş. Ancak, ben 'White Night'ı dinlerken gerçekten üzgün bir ruh hali içine giriyorum ama 'Holding Onto Gravity'nin daha coşkulu bir melodisi var. Sözleri yine dokunaklı olsa da müzik tam tersine eğlenceli, yani sadece nakaratlarda eğlenceli bir melodi baş gösteriyor. Bu da şarkıda hem umudu hem de üzüntüyü bir arada yaşamanıza nenden oluyor. Çevirisi de burada. 




04. Blue
'Blue'da bir şeyler ya eksik olmuş ya fazla. Sanırım arkadaki davul sesi çok gereksiz. Evet, evet, aradığım kelime 'gereksiz'. Çünkü davulsuz bu şarkıyı dinlediğimi hayal ettiğimde, arkada yağmur damlalarının zemine çarpma sesi ve gitarla birlikte acayip güzel bir şarkı çıkıyor ortaya. Keşke o vuruşları eklemeselermiş ya da daha hafif tutsalarmış. Sözleri de müziği de farklı olmuş 'Blue'nun. Sanırım, o davula rağmen bile sevmiş olmalıyım ki dinlerken hemen bitiveriyor. 

     

Benim çok sevdiğim bir albüm oldu 'Holding Onto Gravity'. Tavsiyem vakit kaybetmeden dinlemenizdir. Eminim beğeniceksiniz. 

16 yorum:

  1. bu grup güzel bi kore grubuna benziyor.

    hımm:)

    YanıtlaSil
  2. Hoi Hoi çingumm :)
    Albümün çıktığından haberim yoktu. Henüz fırsat bulamıyorum ilk fırsatta hepsini dinleyeceğim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsin çingum. :D

      Sil
    2. Hahah şu an evde Nell'in şarkıları yankılanıyor :)
      Çok güzeller ^^
      Bazen yağmurla birlikte ağlamak gibi, bazen bozkırda yürümek gibi..
      Öylesine, amaçsız bazen ama duygu yüklü :)
      Hepsinde ayrı bir enerji var :)
      En sevdiğimi seçemedim hepsi en sevdiğim olsun (:

      Sil
    3. Tamam çingum hepsi senin olsun. ^_^ Sen yeter ki iste. :))
      Şarkılar gerçekten de çok güzel ve sende kendi yorumunla farklı ve çok güzel tanımlamışsın. :)) Tekrar uğradığın için çok teşekkür ederim çingum. :))

      Sil
  3. Beğenmeyeceğimi sanmıyorum çingum :) Bigbang'den sonra sevdiklerimden Nell'de, farklı bir tadı var şarkılarının (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın çingum farklı bir bir tat veriyor insana. :D Benimde Bigbang'den sonra en sevdiklerimdendir. :D

      Sil
  4. Nell işte :D :D deyip bitirsem yeri ama olmaz çingu yapamam bunu :)

    Coin seller ı senin dediğin gibi gözlerimi kapatıp dinledim üstelik bir de çayım vardı düşün artık ne kadar güzel oldu!Ben de bayıldım! :)

    White Night'ta önce klibi izledim sevmiştim şarkıyı ama klibi tam çözememiştim.Yazdıklarını okuyunca fark ettim üzerinde ne kadar düşünüldüğünü.Tekrar izleyince de taşlar tamamen yerine oturdu.Time spent walking through memories dan sonra en sevdiğim şarkıları olmaya aday oldu.Albümü indireli çok oldu ama üşengeçliğimi bırakıp telefona attığımda hep bunu dinleyeceğim :)

    Holding onto gravity ise sevilmez mi :) Parçanın canlılığı hoşuma gitti.Ne kadar sözleri ile ironi yapsa da.Çevirler için de çok teşekkürler çingu. Ben hala ingilizce öğrenmemek için direttiğimden ingilizce altyazıları yarım yamalak anlıyorum da.İşte şekil a ancak şarkı adını bilecek kadar ingilizcem var.Yakın da bi kursa başlacağım ama umarım :/
    Ve son olarak çevirinde yanlışlık var mı yok mu bilemiyorum ama sözler bu haliyle çok güzel :D :D

    Blue da ise direk isme vuruldum ben.Sözlerini bilemiyorum ama müziği sevdim.Davul hafif vurulsaymış doku bozulurmuş gibi geldi bana ama ara ara vurulup bazı yerlerde bırakılsa daha iyi olabilirmiş belki.Ama müzikten ancak dinleyen birisi olarak anladığım için böylesi daha mı iyi bilemem tabi :D

    Ellerine sağlık çingu klip konusunda beni aydınlattığın için de teşekkürler ;) ;)

    YanıtlaSil
  5. Klip gerçekten de şahane. Üzerinde o kadar düşünülmüş, en ince ayrıntısına kadar kafa yorulmuş. Cidden çok zekice. :)
    Kesinlikle çigum, kesinlikle benimde Time spent walking through memories'dan sonra favorim oldu.

    Çingu başlıcaksan iyi bir kurs bul, iyice araştır. Biz kardeşime bakmıştık onunla yazılıcak bi arkadaşta daha vardı. Biz kardeşimi vermedik. Adam çok ikna edici konuşmuştu aslında o an bi gazla tamam dicektik nerdeyse ama Allah'tan biz bi düşünelim dedik. Sonra da kardeşim gitmek istemedi. O arkadaş gitti bitirdi ama sonuç aynı. İyi kide vermemişiz dedik. O yüzden dedim çingum kurs işini çok iyi araştır. :D Biraz uzunca bir hikaye oldu ama etraf gözlerinde dolar işaretleriyle gezen, para kazanmak için pusuya yatmış bir sürü insanla dolu. :))
    Çevirimi beğenmene çok sevindim çingum. :D Blue'yu da çeviricektim zaman olmadı ama en kısa zamanda ona da bi el atmayı düşünüyom. :D

    O da olabilir çingum bilemicem. :) Bende dediğin gibi müzikten ancak dinleyen birisi olarak anladığımdan yazdım bunları. :D Ama bu haliyle de fena değil. :D

    Yorumun için teşekkürler çingum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz dolaşmıştım çingu aynen dediğin gibi oldu.Eğer elimde para olsa anında kayıt yapacaktı kadın.Bir de bile bile oraya karşıdakinin boğazına yapışacak insanları koyuyorlar ki fena fena!! :D Ben kardeşimin gittiği bi kursa gideceğim o çok beğeniyor bakalım ben de işe yarayacak mı?

      Sil
    2. Aynen ya nerde çenesi iyi laf yapan, yapışan insan var getirip oraya koyuyolar. Adamlar işlerini biliyor. :) Eminim yarar tabi çingum. :D En kısa zamanda ingilizce kurdu olman dileğiyle, inşallah şakır şakır konuşursun. :D

      Sil
  6. Bende sabırsızlıkla bekliyordum bu albümü ve beklediğimize de değdi:) Çok güzel bir albüm olmuş özellikle Nell White Night şarkısını çok sevdim,klip de çok güzel olmuş.
    Holding onto grativy şarkısınında özellikle giriş kısmını çok sevdim. Ama en çok blue şarkısını sevdim gibi:P Bilmiyorum karar veremedim ya hepsini sevdim birbirinden ayırt edemiyorum:))
    Çeviriler içinse ellerine emeğine sağlık çingum,çok teşekür ederiz bu hizmetin için:) Özellikle benim gibi dil özürlüsü için çeviriler şahane oldu:)
    Bu güzel yazı içinse ellerine sağlık:)Müzik temalı yazılarını okumayı sevdiğimi söylemiştim değil mi?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bende karar verememiştim başta ama dediğim gibi White Night'ın anlamı, kliple olan uyumu falan çok fena bağladı beni kendisine o yüzden favorim o. :) Ama diğer şarkılar arasında bende ayrım yapamıyorum, hepsini çok seviyorum. :D
      Rica ederim çingum, beğenmene sevindim. :D
      Şöylemiştin ama bir daha duymak güzel oldu valla çingum. :D :D

      Sil
  7. Çok güzel anlatmışsın düşüncelerini chingu, harika bir yazı olmuş. Bayıldım. :)
    Bende Nell'in albümünü çok büyük bir heyecanla beklemiştim. Klip ilk çıktığı anda da çok beğenmiştim çünkü Nell bu :D Soo Jung'un oyunculuğu da çok hoşuma gitti. Ayrıca sevmemin bir diğer nedeni de gizemli olmasıydı. :D Yani hikayesi hemen izlenilince değilde biraz düşününce anlaşılıyor ve güzel bir anlamı olduğunu fark edince iyice hayran kalıyorsun. :)
    Blue'da arkada ki yağmur sesine bayıldım ben ama doğru diyorsun, çok daha iyi duyulabilse güzel olurdu. *-*
    Biliyorum şu sıralar uzak kaldım buralardan ama yorum yapamasam da kaçırmıyorum yazılarına hoicim, bilmeni istedim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay canına kimleri görüyorum. :D Özlettin kendini Ezgicim nerelerdeydin ya, arayı çok açma bir daha böyle. :))
      Beğenmene çok sevindim çingu. Dediğin gibi bende gizemli oluşunu sevdim sanırım.
      Gerçekten davul sesi olmasaymış süper olabilirmiş gibi geliyo banada ama bu haliyle de çok güzel. :)
      Bunu dedin ve gönlümü fethettin, çok teşekkür ederim canım. :) Sende yeni yazını yayınlamışsın hemen ona bakmaya gidiyorum bende. :))

      Sil