10 Mart 2013 Pazar

MİM: Hangi Şekilde Kitap Okursunuz?

Sessizgemi çingum çok beğeneceğimi düşünerek bana bir mim paslamış. Düşündüğü gibi de oldu valla, çok beğendim.  =) Teşekkürler çingu. 
Mimin konusu ise ''Hangi şekilde kitap okursunuz?'' Tatilde kitap okumaya daldığımı söylemiştim önceki bir yazımda ve bu süre içinde kitap okuma alışkanlıklarımın değiştiğini de fark ettim. Yani bu mim iyi oldu. Şu an tek korkum okullar açıldığı için bir önceki senelerde olduğu gibi okumaya fırsat bulamama düşüncesi. Okul başlayalı iki hafta bitti üçüncüye gireceğiz. Benim ilk haftayı da kendime tatil ilan edip ikinci hafta okula başladığım düşünülürse ve bu bir haftalık süre içinde bir kitabı bile bitirememiş olduğum gerçeği sanırım bu dönem de hangi sıklıkta kitap okuyacağım cevabıyla ilgili ipuçları veriyor bana. =(

 
Gelelim benim kitap okuma alışkanlıklarıma: ilk olarak kitaplarımı kırıştırmamaya çok çok özen gösteririm. Sayfalarını katlamam, kitabın bir kapağını diğerinin arkasına kıvırıp okumam. Nasıl başladıysam öyle bitiririm kitabı, okunmamış gibi. Bazılarınız, ''Böyle kitap okunur mu?'' diyebilir. Bazılarınız ise bana hak verebilir. Herkesin kendi tercihidir bu, ben okuduğunuz gibi ikinci bazılarına dahilim. Neyse, sonra kitap okuyacağım alanın sessiz olması tercihimdir. Başta alışkanlıklarımın değiştiğinden bahsetmiştim ya işte değişen alışkanlığım bu. Önceden sesi fazla takmadan kitap okuyabilirdim ama şimdi yanımda konuşan birileri varsa okuyamıyorum. Ne okuduğumu anlayamıyorum, bilmem kaçıncı kez aynı cümleyi okurken buluyorum kendimi. Televizyon da çok etkiliyor ama gelin görün ki kulaklık takıp okuduğumda gayet rahat bir şekilde okuyabiliyorum. Bir kitabı okurken belli bir şarkıya takılıp kalmışsam sonraları o şarkıyı dinlediğimde kitap zihnimde canlanıyor, çok hoş oluyor. 
Ben bir de otobüste kitap okumayı çok severim. Gündüz değil de gece kitap okumayı tercih ederim. Yatağımın içine girip sırtıma yastığımı koyup okumakta çok zevklidir.
Ve kitap okurken en önemli şey oturuş ya da yatış pozisyonudur. Sürekli aynı şekilde oturmaktan sıkıldığımdan benim pozisyonum sürekli değişiyor. Bir bakmışım karnımın üstüne yatıyorum, bir bakmışım 2.80 uzanmışım. Sonra uzanırken bacak bacak üstüne atmışım daha sonra oturuş pozisyonu alıp bacaklarımı kendime çekip kitabı da dizlerime yerleştirmişim. Daha sonra bağdaş kurmuşum. 
Evet, benim kitap okuma alışkanlıklarım böyle işte. Sıra geldi usule uygun olarak mimi paslamaya. Mim çıktığından beri çok zaman geçmedi sanırım, aksi olsa bile mimi yapmadığını gördüğüm arkadaşlarım var. O yüzden rosa, canlina, ırmak çingularım yapmak isterseniz bu mimi sizlere paslıyorum.

 
Böyle yerlerde kitap okumanın da zevkine doyulmaz. =)

25 yorum:

  1. Okul olunca bende hiç kitap okuyamuyorum çingum. Hani düzenli olarak elime alsam okusam bir iki günde bitiriyorum ama şudur budur diyorsun araya bir şeyler giriyor ve kitap elimde sürünüyor. Buna bir çare bulmak lazım ama ne yapsak bilemiyorum:)

    Kitap okuma alışkanlıklarımız neredeyse aynı çingu. Benim de okuduğum kitaplar hiç okunmamış gibidir:)

    Otöbüste kitap okuman çok hoş, ben yapmıyorum malasef. Şu sıralar buna alışmaya çalışıyorum hatta:)
    Mim içinse çok teşekkürler çingum en kısa zamanda yazarım:)Ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen çingu ya o dert bende de var. İnan bende bilmiyorum böyle napicaz. Program falan yapayım diyorum o da olmuyor. :( Hala kitabımı bitiremedim bak mesela.

      Alışkanlıklarımız o kadar çok benziyor ki buna şaşmadım çingum. :D

      Otobüste çok zevklidir kitap okumak ya, uzun yolculukların adamıysan ki öyle olduğunu okudum okul zamanı okuyamadığının telafisini yaparsın hiç yoktan. Bir an önce alışmalısın bence. :) Rica ederim merakla bekliyorum. :))

      Sil
  2. Kitap okumak candır yaa her türlü okunur her zaman okunur:) mim için teşşkürler çingu^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim çingum, bu sayede yeniden yazmanı sağlayabilirsem ne mutlu bana. :D

      Sil
  3. son oturuş pozisyonu en iyisiydi bence bu arada son üç fotodaki mekanlara bayıldım uyuşukluktan ölene kadar kitap okunabilir orda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha doğru dedin, hala gencim ve yaşamak istiyorum ama bende ölebilirim orada. :D

      Sil
  4. Yeni bir mim cevaplarsan sevinirim :)) http://olaganici.blogspot.com/2013/04/mim-genel-sorular.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzerinden baya zaman geçmiş hala geçerliliği var mıdır ki? :))

      Sil
  5. benzer şekilde kitap okuma özelliğine sahip bir korecan görmek ne güzell =)
    kesinlikle kitaplarımı yıpratmam ve ödünç verdiğim bir kitabı verdiğim şekilde almazsam o kişiye küsebilirim bileeee =)
    hatta bir daha kitaplarımı vermem onaaa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende vermem. :)) He bide oldu da verdim, ya da o gördü istedi, kitabı geri getirmezse sinir krizlerine girerim. :((

      Sil
    2. ahh canım sorma hele bir de sevdiğim bir kitapsa :(

      Sil
    3. Aaaaaa geç cevap yazdığım için cevaplara bakmaya kimse gelmez diye düşünüyodum. Bu kadar geç cevaplayabildiğim için kusura bakma, biane. :(
      Birde seri kitabıysa... :'((

      Sil
    4. ne demek tatlım olur mu öyle şey :)
      bu arada istanbulda yaşıyorsan pazar günü koreli arkadaşımla birlikte bir meeting düzenliyoruz katılırsan sevinirim :)
      https://www.facebook.com/events/287644591378069/

      Sil
    5. Güzel olabilirdi ama büyük ihtimalle gelemem ben, umarım kırılmazsın. :(

      Sil
    6. Bu arada ben senin blogunu takip etmişim ama ne zaman takip ettiğimi hatırlamıyom ki. :/

      Sil
  6. yatarak okurum, hemen de uykum gelir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilerde bende de aynı durum söz konusu. :))

      Sil
  7. İlk fotodaki gibi:) Sizi izlemeye aldım ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
  8. Güzel bir paylaşım olmuş.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba şuandan itibaren blogunuzu takipteyim :) sizide bloggerıma beklerim desteklerinizi bekliyorumm

    YanıtlaSil
  10. Paylaştığın resimler gerçekten insanda kitap okuma isteği oluşturuyor, çok güzeller:)
    Ben de kitapları güzel tutmaya çalışıyorum ama olduğu kadar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim loverK uzun zamandır kitap okuyamıyorum şimdi bakınca aynı hissi bende de uyandırdı. :)

      Sil