17 Ağustos 2014 Pazar

Mim: Neden K-pop Dinliyoruz?

Selam çingular!.. Elimde birikmiş olan mimlerimle karşınızdayım. İlk mimimiz sevgili Uçay'ın zilyon yıl önce bana pasladığı ''Neden K-pop Dinliyoruz?''
Çok eğlenceli bir mim ama bana sorarsanız mimin başlığıyla sorular alakasız. Başlıkta neden K-pop dinlediğimizi soruyor ama sorulara bakarsanız bizden bir neden istemiyor, favori grubumuz, favori üyemiz vs. şeyleri cevaplamamızı bekliyor. Neyse ben kolaya kaçıp başlığa takılmadan sorularda ne sorduysa ona cevap vericem. 

1- En beğendiğiniz kız / erkek K-pop grupları ?
Öyle dinlerken mest olduğum bi kız grubu yok. Ama diğerlerine oranla en çok dinlediğim grup 2NE1. Tavsiye vermek isterseniz dikkate alırım.

Bigbang ve Beast sıkı takipçisi olduğum gruplar. Hangisini daha çok seviyosun diye sorarsanız buna cevap veremem.
Benim için Bigbang değil Kore'de dünya standartlarında bile eşsiz bir grup. Onların müziğini tarif edicek kelime bulamıyorum. Her zaman söylerim bir kere Bigbang dinleme fırsatınız olduysa onları bırakmak neredeyse imkansız. 
Gruptaki üyelerin hepsi birbirinden değerli ama herkesin bana katılacağını düşünüyorum bu konuda, GD bir başka. Ya adam sahneye çıktığı zaman ilgi odağı olmayı başarıyor, hoş odak noktası olmak için sahnede durması gerekmiyor. Ne yaparsa yapsın olay oluyor ama ne yaparsa yapsın başarılı da oluyor. Sahnedeyken gözlerimizi ondan ayırmamıza izin vermiyor. Ben sahneye onun kadar yakışan kimseyi görmedim şimdiye kadar. 
Benim K-pop'la tanışmama sebep olan gruptur Bigbang ayrıca. Onları tanımamla müziğe bakış açım da, birilerine hayran olmama düşüncem de değişti. Samimi diyorum Bigbang'den önce hiçbir müzik grubuna hayran olmadım. Saçma bulurdum böyle şeyleri. Belki de çocukluğumda izlediğim magazin haberlerinde genç kızların Tarkan ve Serdar Ortaç konserlerinde kendilerini parçalarcasına ağlamaları, afedersiniz bir yerlerini yırtmları, ayılıp bayılmaları falan bilinç altıma işlemiştir kim bilir. Ondan böyle karşı olarak büyümüşümdür fanlığa...


Beast ise "Tamam artık ben bundan sonra tek Bigbang dinlerim, başka gruplara bakmam bile. Kimse Bigbang'in yerini alamaz," dediğimde önyargılarımı kıran ikinci grup. Bigbang'i müziği için seviyorum dedim de kimse yanlış anlamasın, Beast'in müziği de bi o kadar kıymetli benim için. Zaten Beauty olmamda Fiction ve Shock'un etkisi çok büyük ama tam anlamıyla Shadow'la Beauty oldum sanırım. Yine de onları bu kadar sevmemde sadece müziklerinin payı yok, ben onları aralarındaki samimi ilişkiden dolayı ve de fanlarına gösterdikleri sevgiyle daha bi sevdim. Diğer fandomların yanlış anlamasını hiç istemem ama ben Beast gibi fandomuna sevgi gösteren, onları sahiplenen başka bir grup daha görmedim. 
Bide kendilerinin de söylediği gibi onlar birbirleri için aile olmuşlar. Çok samimiler, bu belki aralarında yaş farkı olmadığından olabilir. İçlerinde bir tek Dongwoon, abi diyor diğerlerine. 
Bilmiyorum, böyle işte. Daha fazla konuşursam lafı toparlayamıcakmışım gibime geliyor o yüzden öteki soruya geçiyorum. 

Dedim ya Bigbang mi Beast mi sorsalar ayrım yapamam diye... Dün benim için çok zor bir gündü. Beast'in Beautiful Show'u vardı. Aynı gün Bigbang'de AIA Real Life Now Festival'ine katıldı. Takdir edersiniz ki kem Beauty hem de VIP olan ben hangi konsere gitsem diye ikilem arasında kaldım. Ah! Seçim yapmak çok zordu. Sizce hangisini seçtim dersiniz?.. (Hayallerde yaşayan bir fangörlün şizofrenileri... :P )

2- Beğendiğiniz K-pop grup üyelerinden en çok kimi seviyorsunuz ? Neden?
Ya aslında ayırabileceğimi zannetmiyorum...
"Bana GD mi TOP mı diye sorsalar, cevabım Tae olur çünkü Dae'nin sesi çok güzel bu yüzden cevabım Seungri." gibi bir cevap verilir bu soruya ama neyse illaki bi isim vermem gerekiyosa Bigbang'den Riri çünkü çok salak. 

Beast'ten biasım olduğu için Dujun'u seçeneklerim arasına koymazsak (dikkatinizi çekerim gönül işlerimle diğer işlerimi ayrı tutuyorum ) cevabım Jun olur çünkü o da çok mal ve garip ama en çok biraz kendime benzettiğim için seçtim. 
Birde bu iki feyvırıt üyemin analarının kanki olduğu geldi aklıma bak şimdi. Sanırım bu kadar salak olmaları annelerinin kafa dengi olduklarından aynı tarzda çocuk yetiştirmelerinden kaynaklanıyo... Olabilir mi ki? :P

3- Tanıdığınız kadarıyla en iyi baba adayı olarak gösterebileceğiniz 3 erkek ?
Ya aslında bunun tiple anlaşılabileceğini zannetmiyorum. Herkes kendi çocuğunu bir başka sever. Mesela bana sorarsanız önceden Tablo'ya baktığımda çok iyi bir baba olacağını düşünmezdim ama şimdi Haru'yla olan baba-kız ilişkileri çok sevimli. Instagram'da paylaştıkları fotolar da ayrı bi sevilesi.


Bazı insanlar çocukları çok sever, onlarla çok iyi anlaşır, çocuğu olmasını çok ister ya kendimle çelişerek ve bunu baz alarak cevaplayacağım soruyu. Aslında şimdi düşündüm de başkasının çocuğuna sevgi gösteren insan iyi bir ebeveyn adayıdır, doğru ama yinede tiple anlaşılmaz ya. Hala onu da savunuyorum bunu da.
Neyse, yine salak saçma uzattım. İlk adayım Dujun, Dujun,  Yoon Dujun... Neden mi? Beast with Kids videosunu izlerseniz ne demek isyediğimi anlarsınız. Çocuğa kendi elleriyle yemek yedirmesi falan nomu nomu kiyoptaydı yani. 

İkinci olarak bad boy gibi gözükmesine rağmen içinde yaralı bi çocuk olan G-Dragon daha doğrusu Kwon Ji Yong. Zamanında adaşı olan hasta bi çocuğu ziyaret ettiği fotoğrafları her zaman sıcak gelmiştir bana.


Son olarak Lee Seung Gi. Büyük ihtimal Yoona'nın çocuğunun babası olacak bir gün ama yapıcak birşey yok, iyi bir baba olur bence. Hemde iyi bir koca... Yemin ediyorum Yoona kaptı çocuğu. Akıllı kız ne diyim benimde yıllar boyu peşimde Lee Seung Gi koşsa bende bundan iyi kısmeti bir daha nerde bulacam derdim. Hem deli gibi aşık, hem karakteri iyi, içkisi, sigarası, kumarı yok hem de paralı... Oh, iyi valla. 


Bakmayın öyle başta bilgiçlik tasladığıma aslında mimde en çok bu soruyu sevdim. İdollerin çoluk çocuğa karıştıklarını düşündükçe engel olamadığım bi şekilde sırıtıyorum.
Bonus Baba: MBLAQ Seung Ho... Lauren'le çok tatlıydılar.

4- Tanıdığınız kadarıyla en iyi anne adayı olarak gösterebileceğiniz 3 kız ?
Çok tanımam kız grubu ama sevdiklerimden söyliyim. Suzy, Eunji ve Sulli.


5- Ah keşke kardeşim olsa diyebileceğiniz en sevimli kız / erkek K-pop üyeleri ? 
Dongwoonie ve Mir küçük kardeşlerim olsunlar isterdim. 4 sayısına takıntısı olduğunu ve bu huyunun bazen onu bıktırdığını söylediği için kendime benzettim. Mir ise şu sebepten istiyorum ben kitaplarımın kırıştırılmasına, eziş bücüş edilmesine uyuz olurum. Hello Baby'de çocuklar Mir'in itinayla dizdiği manhwa koleksiyonundan birini eline aldığında kendini gördüm Mir'de. İşte dedim, bu çocukta benden. Bu yüzden ablası olmaya gönüllüyüm. Son olarak Exo'dan KyungSoo... o zeytin gözleri ve Küçük Emrah bakışlarıyla tam yanaklarını sıkmalık. Neden bilmiyorum size çok garip gelebilir ama TOP'ın abim olmasını isterdim.
Bence Bom'dan iyi bir abla olur ama o mu bana ablalık yapar ben mi ona orasını bilemicem. Eunji'de kardeşim olsun isterdim.

6- En çok görmek istediğiniz K-pop üyesi ?
Allah'a şükür görmek istediklerimden birini gördüm. Ama Beast'i tekrar görsem hiç fena olmazdı yani. Bide Bigbang piliz..

5 yorum:

  1. Hoi Hoi !! Şükür ses verdin :D Nerelerdesin çık artık ortaya :D
    Cevapların çok içten olmuş ve kesinlikle sana katılıyorum.Ellerine sağlık :D

    YanıtlaSil
  2. "Bana GD mi TOP mı diye sorsalar, cevabım Tae olur çünkü Dae'nin sesi çok güzel bu yüzden cevabım Seungri."

    Ahahahah buraya çok güldüm amaaa :)) Vee Hoi comeback yapar. Nerelerdesin Allah için sen hı hı hı?? :)) Hoşgeldin cici kıs :] Bende sen yokken üşengeçlikten ölüyorsdum en spn :D
    Gelelim mime genel olarak Beast ve BIGBANG ağırlıklı olmuş, hoş olmuş, yenilesi olmuş :) Ve Lee Seung Gi'nin kollarında gördüğüm bebek tanesı. Yarabbim nasıl güzeller nasıl.. Yonaa bildiğin kaptı bizimkini. Hoş bzşmkinde de iyi irade varmış yıllardır bırakmadı kızı. Allah mesut etsin ne diyeyim -.-
    Ellerine sağlık Hoi'cimmm tekrardan bir sürü bir sürü yazılarını okumak dileğiyle :) Mutlu kal ^^

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Bu konuyla ilgili değil ama e-mailinize ulaşamadığımız için buradan yazıyoruz. Biz Dokuz Eylül Üniversitesi Mütercim Tercümanlık Bölümünde öğretim elemanı olarak çalışıyoruz. İnternet İzleyicileri ve Türkiye’de Kore Dizileri konulu bir araştırma yapıyoruz. Bu araştırmanın çıkış noktası bizlerin de Kore filmleri ve dizilerine olan ilgimiz. Sayenizde Kore dizleri ve filmleri hakkında birçok bilgiye ulaşıp bunları izleyebiliyoruz. Kore dizilerinin Türkiye’deki inanılmaz etkisini ve gücünü ortaya koyacak bu araştırmanın tamamlanabilmesi için sizlerin yardımına ihtiyacımız var. Acaba size anket soruları göndersem, biraz vakit ayırıp yanıtlayabilir misiniz? Hatta bu soruların daha çok kişiye ulaşması araştırmamız için çok önemli, o yüzden eğer anketimizi i bloğunuzda yayınlarsanız ya da takipçilerinize ulaştırabilirseniz çok mutlu oluruz. Araştırmamıza değerli katkılarınızdan dolayı şimdiden teşekkür ediyoruz ve yanıtınızı bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  4. Lee Seung Gi fanı ( Airen) olmama rağmen Yoona yı hiç kıskanmadım. Çünkü biliyorum ki Seung Gi kendine en uygun olan kişiyi bulacaktır. Mutlu olmasından başka bir istediğim yok :3
    ~~~
    Woah~ Beast i mi gördün? Çok şanslısın ^^

    YanıtlaSil
  5. salam. Mimi sevərək oxudum. Ən sevdiyim qruplardan bigbang məndə də bir ayrı yeri olan qrupdur. Bir də qız qruplarını mən də çox dinləyə bilmirəm. yəgin ki, bunun səbəbi özlərini daha çox şirin, uşaqsı və sexy -_- göstərməlidir kliplərdə. Amma 2ne1 həqiqətən də fərqli qrupdur. Bu fərqliliklərinə görə sonradan çox bəyəndim onları. Məsələn pretty mahnısının sözləri kimi maraqlı mahnıları var. ^_^

    YanıtlaSil